הרב שרלו: אסור להכפיש מועמדים אחרים במסגרת קמפיינים

הרב יובל שרלו טוען כי בחלק מהפרסומים בבחירות המקומיות "יש איסורים חמורים ביותר בעולם ההלכה". בתשובה בשו"ת של כיפה, פסק הרב שרלו כי על אדם שעובד במטה פוליטי המוביל קמפיין שלילי - להתפטר מעבודתו

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 12/09/13 11:41 ח בתשרי התשעד

הרב שרלו: אסור להכפיש מועמדים אחרים במסגרת קמפיינים
כיפה, צילום: כיפה

"ישנם פליירים בבחירות המוניציפאליות שהם מהאיסורים החמורים ביותר בעולם ההלכה", כך השיב הרב יובל שרלו, ראש ישיבת אמ"ית אורות שאול בכפר בתיה, לשואל בשו"ת של כיפה ששיתף את הרב בנוגע לכוונותיו לעזוב את עבודתו באחד ממטות המתמודדים בבחירות המוניציפאליות בעקבות חלוקת פליירים המכפישים מועמד מתחרה.

"באמת מדובר בדבר מה איום שמתחולל במערכת בחירות", כתב הרב שרלו על פליירים שנועדו להכפיש מועמדים בבחירות המוניציפאליות ונימק: "מותר לאדם לומר את הדברים הטובים שבו, ולמה טוב לבחור בו; מותר גם לכתוב ביקורת אמיתית שהיא עצמה ניתנת לביקורת על המתמודד האחר. אולם הפליירים האלה הם אכן מהאיסורים החמורים ביותר הקיימים בהלכה. הם גם מנצלים את סימן השאלה כדי לעורר תהיות וספיקות אבל לא אומרים שום דבר שניתן להכחיש; הם מנצלים דברים שנאמרו לפני שנים רבות; הם מוציאים דברים מהקשרם, ועוד ועוד".

הרב שרלו השיב לשואל כי עליו לעזוב את מקום עבודתו: "התיקון הוא כמובן קודם כל לעזוב את העשייה השלילית הזו. אם אתה יכול להמשיך בעבודה בלי השליליות - המשך, אולם אם זה תנאי להמשך העבודה - לאור דברי הרמב"ם דלעיל שאל את עצמך אם היית מקבל עבודה שכוללת בתוכה אכילת חזיר, חילול יום הכיפורים או גילוי עריות, ולאור זאת תבין כי אי אפשר לעבוד בעבודה שהיא עבירה יותר חמורה".

הרב שרלו אף הציע לשואל ”לחפש דרך לעשות משהו של התקדמות בתחום לשון הרע והלבנת פנים. משהו שיהפוך את מה שעשית למסלול תיקון וצמיחה ושיפור, וזו המשמעות היותר עמוקה של התיקון".