הרב שיינברג: המתלוננות נגדי אולצו לשקר

מעצרו של הרב עזרא שיינברג הוארך בבית משפט השלום בנצרת. במהלך הדיון אמר הרב שיינברג: "אחת אחר השנייה הודו המתלוננות שהן אולצו להגיד דברים שלא היו, האמת תתברר בבית המשפט"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/07/15 13:00 ה באב התשעה

הרב שיינברג: המתלוננות נגדי אולצו לשקר
Basel Awidat, פלאש 90, צילום: Basel Awidat, פלאש 90

בית משפט השלום בנצרת האריך היום (ג') את מעצרו של הרב עזרא שיינברג, החשוד בביצוע אונס וביצוע מעשים מגונים.

בדברים שאמר הרב שיינברג במהלך הדיון, ושהובאו באתר nrg טען הרב כי "אחת אחר השנייה הודו המתלוננות שהן אולצו להגיד דברים שלא היו, האמת תתברר בבית המשפט".

ביום חמישי בלילה בית המשפט העליון לפרסם את שמו של הרב שיינברג, זאת לאחר כשבועיים בהם אסור היה לפרסם את שמו. עד כה הגישו 13 נשים תלונות במשטרה נגד הרב.

אתמול פורסם בגלי צה"ל כי סוהרים מתלוננים כי הרב שיינברג מאיים עליהם בהטלת קללות וכישופים. על פי הטענות, הרב רושם את שמותיהם כפי שכתובים על התגים שלהם על פסקאות נייר ומודיע שהמטרה היא לצורך הטלת הכישופים. עוד נטען כי סוהרים מאמינים ודתיים נמנעים ככל האפשר לבוא עמו במגע.

"אנחנו מציעים לו להפסיק לאיים על אנשים. זה כבר לא עובד. אני לא מאמין שמישהו בשמים מתייחס לקללות שלו. ומציע לסוהרים לא לפחד ממנו" מסר בתגובה הרב שמואל אליהו לרב אסייג, רב שירות בתי הסוהר בכלא צלמון. לדבריו, הסוהרים עושים דווקא מצווה כשהם שומרים על האיש הזה בין סורג ובריח: "יש פסוק שאומר: "וַיַּהֲפֹךְ ה' אֱלֹהֶיךָ לְּךָ אֶת הַקְּלָלָה לִבְרָכָה כִּי אֲהֵבְךָ ה' אֱלֹהֶיךָ". הקללות שלו הופכות לברכות".

בימים האחרונים נבדקה אופציה להעביר את הרב למעצר בית אצל בנו ביישוב חספין שבדרום הגולן, אך הדבר לא צלח, על פי טענות פרקליטו, בשל התנגדות נחרצת מצד ישיבת ההסדר 'הגולן' בחספין כי הרב שיינברג ישהה בתחומי היישוב.

בידיעות הצפון מתפרסם כי במהלך הימים האחרונים בודקת משפחתו של שיינברג מספר חלופות מעצר בית שיוצעו לבית המשפט במקום המעצר המלא שבו נתון הרב היום. אחת החלופות שחשבו עליה הייתה שהייה בביתו של בנו של שיינברג שמתגורר ביישוב ולומד בישיבת ההסדר, אך כאמור הדבר לא צלח.