הרב רונצקי: ש"ס טרפדה את מינויי לרבנות העיר פתח תקווה

הרב אביחי רונצקי מאשים את התנהלות סיעת המפד"ל, שלדבריו "איבדה עמוד שדרה" ונכנעה ללחצי ש"ס במהלך למינוי רב ראשי לפתח תקווה

חדשות כיפה אורי פולק 30/01/12 17:45 ו בשבט התשעב

הרב רונצקי: ש"ס טרפדה את מינויי לרבנות העיר פתח תקווה
יחצ, צילום: יחצ

"ש"ס טרפדו את המינוי שלי לרבנות העיר פתח תקווה, באמצעות לחץ שהופעל על סיעת המפד"ל שהפגינה חוסר עמוד שדרה ונכנעה ללחץ" - כך אומר היום (ב') הרב אביחי רונצקי, הרב הצבאי הראשי לשעבר, בראיון ל"גלי ישראל" ובהתייחס למועמדותו לרבנות העיר פתח תקווה, שכשלה בעקבות "דיל" שנרקם בין סיעות ש"ס והמפד"ל.

הרב רונצקי הסביר כי אותם גורמים פוליטיים מטעם ש"ס "אמרו לי שאני יותר מדיי ציוני, שהייתי בצבא יותר מדיי שנים. פה מונחת הבעיה, שש"ס לא מסתפקת במינוי הרב "שלהם", הספרדי, הם משפיעים וקובעים למעשה בפועל גם את אופיו ודמותו של הרב האשכנזי, לא רק בפתח תקווה כי אם גם במקומות נוספים".

הרבצ"ר לשעבר הסביר כי עמדת המפד"ל התבססה על כך שמדובר במהלך אסטרטגי. "מה שהסבירו לי במפד"ל, הוא שיש פה מהלך אסטרטגי של 'דילים', שאמורים באמצעותו להוביל למינויים של רבנים דתיים לאומיים למקומות נוספים בארץ. הם אמרו שזה לא נכון להפסיד את המערכה הגדולה בשביל לנצח בקרב אחד", הסביר הרב רונצקי.

הוא הביע אכזבה מעמדת המפד"ל וציין כי הוא "חושב שהעמדה הזו היא לא נכונה. יש פה איבוד של עמוד שדרה שאמור להיות לציבור דתי לאומי".

בהתייחס לאפשרות כניסתו לחיים הפוליטיים, אמר הרב רונצקי כי גורמים פוליטיים בציונות הדתית כבר דיברו איתו על הנושא הזה. "הציעו לי ריצה פוליטית והובלה פוליטית, אני חושב שאני לא כל כך מתאים אבל אני אל שולל את זה. הייתי שמח להצטרף לעשייה רחבה יותר ממה שאני עושה כרגע", הוא אמר.


👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן