הרב רונצקי של שחרור מחבלים: "יעניק רוח גבית לארגוני הטרור"

הרב אביחי רונצקי תקף את הממשלה על החלטתה לשחרור מחבלים פלסטינים כחלק מהתנעת המו"מ המדיני: "כיצד אבדה החכמה ועוז הלב של מנהיגינו שתמכו במהלך שכזה, האם טחו עיניהם מראות את האמת הפשוטה הזו?"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 13/08/13 11:47 ז באלול התשעג

הרב רונצקי של שחרור מחבלים: "יעניק רוח גבית לארגוני הטרור"
יחצ, צילום: יחצ

הרב אביחי רונצקי תוקף היום (ג‘) את הממשלה על החלטתה לשחרור מחבלים פלסטינים כצעד להתנעת המו“מ המדיני מול הפלסטינים ואמר כי ”העסקה הזו מוחקת באחת את הערבות ההדדית שלנו, שהיא אחת מיסודות קיומנו כעם“.

לדבריו, שחרור המחבלים מהווה פגיעה הקשה בכבוד הלאומי. ”יש המזלזלים בטיעון זה ואומרים שהיה רלוונטי בימים קדמונים. לדבריהם, מה שצריך להילקח בחשבון 'היום' הם ענייני הביטחון גרידא ולא דברים רגשיים שאין להם קיימות בעולם המודרני. ובכן זו טעות יסודית שיסודה באי הבנת ההבדל שבין כבוד פרטי לזה הלאומי“, הוא טען.

”על כבודך הפרטי אתה יכול לוותר, אך אינך יכול למחול על הכבוד הלאומי שהוא עמוד השדרה של עצם קיומו של העם“, הוסיף הרב רונצקי, שציין כי ”’מלך שמחל על כבודו, אין כבודו מחול‘ - זאת מפני שאישיותו איננה פרטית אלא היא מבטאת בהופעתה את כלל ישראל“.

מהזווית הביטחונית טען הרב רונצקי כי ”ארגוני מחבלים, כוחם נובע מרוח הלחימה שלהם, מהמוטיבציה להמשיך ולהיאבק. שחרור הרוצחים נותן להם 'רוח גבית' עזה מאוד, שהיא שקולה לעוד עשרות ומאות מחבלים. כיצד אבדה החכמה ועוז הלב של מנהיגינו שתמכו במהלך שכזה, האם טחו עיניהם מראות את האמת הפשוטה הזו?“.