הרב רונצקי: רבצ"ר חרדי יפגע בהתנהלות הרבנות הצבאית

הרב הצבאי הראשי לשעבר מזהיר מפני הצעת החוק של ש"ס המנסה להשתלט על תפקיד הרב הראשי לצה"ל: "תהיה לכך השפעה רבה על דמותם של רבני צה"ל. גורמים חרדים לחצו גם עליי בתקופתי"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/06/12 11:17 ז בתמוז התשעב

הרב רונצקי: רבצ"ר חרדי יפגע בהתנהלות הרבנות הצבאית
יחצ, צילום: יחצ

הרב אביחי רונצקי, מי שכיהן כרב הצבאי הראשי לפני מינויו של הרב רפי פרץ, יוצא היום (ד') נגד העת החוק של ח"כ ניסים זאב מש"ס, לפיה לתפקיד הרב הראשי לצה"ל ימונה רק דיין או רב עיר. כפי שדווח בכיפה, תכלית הצעת החוק היא להביא למעשה למינויים של רבנים חרדים לתפקיד.

הרב רונצקי נחשב למי שבנה את הרבנות הצבאית בעידן הציוני-דתי, גם תוך העברה מתפקידם של רבנים חרדים בסדיר ובמילואים, לטובת ביסוסם של רבנים ציונים-דתיים, בוגרי שירות צבאי, שהצטרפו לשורות הרבנות הצבאית. "אם הצעת חוק זו תתקבל, אזי מירב הסיכויים שהרבצ"ר הבא יבוא משורות העולם החרדי, מפני שרוב רובם של דייני בתי הדין ורבני הערים הם חרדים", העריך הרב רונצקי.

הרבצ"ר לשעבר סיפר כי אף הוא חווה באופן אישי את ההתנהלות הפוליטית של החרדים, כשגורמים בכירים בש"ס התערבו, לדבריו, ומנעו את מינויו לרב העיר פתח תקווה "בנימוק שאני יותר מדי ציוני".

"בתקופת כהונתי כרבצ"ר היו ניסיונות מצד גורמים חרדיים להשפיע על מינויים ברבנות הצבאית, ואם אכן העומד בראש המערכת יבוא משם, תהיה לכך השפעה רבה על דמותם של רבני צה"ל", הזהיר הרב רונצקי, "במקום מאות הרבנים הצבאיים בסדיר ובמילואים, תלמידי חכמים ששירתו בצה"ל ביחידות קרביות, יתפסו את מקומם רבנים מהעולם החרדי שלא מכירים את הווית החיים שבצבא".

לדבריו, ההתנהלות הפוליטית של החרדים "היא הסיבה שקרנה של הרבנות יורדת, ורבים מדירים את רגליהם מלהיכנס בשעריה". הוא ציין כי "לצד המחאה החברתית נכון שישמע קול שיקרא לשידוד מערכות ברבנות הראשית לישראל ובבתי הדין. כך נושאי הגיור, הנישואים, הכשרות ועוד, הינם חשובים דיים כדי שלא יהיו נחלתם הבלעדית של אלו שאינם משרתים בצה"ל ומרוחקים מתרבותם ושפתם של אזרחי המדינה".