הרב רונצקי נגד "הארץ"

רגע לפני שהוא פושט את המדים, אומר הרבצ"ר: "רוב קוראי הארץ אינם משרתים ביחידות קרביות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/10 00:00 י בסיון התשע

הרב רונצקי נגד "הארץ"
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

הרב הראשי לצה"ל, תא"ל אביחי רונצקי, יפשוט בשבוע הבא את מדיו ויעזוב ארבע שנים של פעילות בשורות הרבנות הצבאית לצה"ל. מי שהפיח חיים במוסד הרבנות הצבאית באמצעות "הרבנים הקרביים" ודרך תחום "תודעה יהודית", יוצא לקרב מאסף אחרון, נגד יריבו הבולט ביותר - עיתון "הארץ".

בראיון ל"מקור ראשון" מתייחס הרב רונצקי למסע ההתקפות שניהל נגדו "הארץ" במהלך כהונתו. בעיניו, לא מדובר בהתקפה אישית: "העיתון הזה לא תוקף רק אותי, הוא תקף גם את הפרקליטה שרביט כאשר עמדה לקבל מינוי באוניברסיטת תל אביב. העיתון הזה הוא לא הכלי של הציונים המשרתים בצבא ועושים מילואים. העיתון הזה, שמרבית קוראיו לא נמצאים ביחידות לוחמות, מפריע לו כשמעודדים את רוח הלחימה".


חוזר לאזרחות


לדבריו, חרף מסע ההאשמות שנוהל נגדו ונגד החלטותיו, גורמים בצה"ל ובראשם דובר צה"ל מנעו ממנו להתראיין ולהופיע במשך תקופה ארוכה. לעומת אוזלת היד התקשורתית, כפי שהיא מתוארת על ידיו, קיבל הרב רונצקי גיבוי מוחלט מצמרת המטכ"ל. "אם הרמטכ"ל היה מתנגד למה שעשיתי, הוא היה עוצר אותי. להפך, בכל פגישה הוא עודד אותי", הוא מדגיש ומוסיף כי מחליפו בתפקיד, הרב רפי פרץ - הנחשב לממשיך דרכו - מהווה הוכחה מצויינת לשביעות הרצון של הרמטכ"ל ממילוי תפקידו.

כזכור, עיתון "הארץ" ניהל קמפיין נגד פעילות הרב רונצקי במהלך כהונתו, בשל מה שתואר על ידו כמגמה "קיצונית" שהנהיג בצה"ל. בעקבות חשיפת העיתון התעוררה מחלוקת באשר לקשר שבין הרבנות הצבאית לבין גורמים ימניים קיצוניים, סביב הפצת תכנים שחלקם נגעו בתחום הפוליטי והופצו במהלך מבצע "עופרת יצוקה".