הרב רונצקי נגד בנט: שריון מגל לא מביא את הקולות

ביקורת בבית היהודי על החלטתו של יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, לשריין מקום עבור העיתונאי ינון מגל מוואלה. הרב רונצקי כי הוא לא בטוח שמגל מביא עימו את הקולות שיצדיקו את שריונו

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 28/12/14 10:53 ו בטבת התשעה

הרב רונצקי נגד בנט: שריון מגל לא מביא את הקולות
דוברות רשות השידור, צילום: דוברות רשות השידור

העיתונאי חיים לוינסון מ'הארץ' חושף הבוקר (א') את הביקורת הפנימית במפלגת 'הבית היהודי' על שריונו של עורך וואלה, ינון מגל. הרב אביחי רונצקי שמתמודד אף הוא על מקום בפריימריז תקף את המהלך: "אני חושב שכולם צריכים לרוץ בפריימריז. אני חושב שאתה צריך להיות נבחר ציבור. שאתה לא נבחר של הציבור אתה פחות חזק. יש מקום לשריין כאלו אנשים שיכולים להביא קולות ולא יבחרו בפריימריז. אם ינון מגל עונה על הקריטריון הזה? אני לא יודע".

למרות הביקורת הוסיף, הרב רונצקי, כי "מגל הוא איש מצוין מעולה שמחובר לאמונה".

מגל קיבל הבוקר חיבוק רשמי מיו"ר המפלגה, נפתלי בנט, שפרסם הבוקר סרטון משותף בו הוא מברך את הצטרפותו של מגל למפלגה.

מגל שמקומו על פי הדיווחים שוריין, מצטרף לרשימת המועמדים שינסו להתחרות על מקום ברשימת הבית היהודי בבחירות הקרובות - בהם יו"ר תנועת "אם תרצו" לשעבר, רונן שובל; יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין; הרב הצבאי הראשי לשעבר וראש המינהלת לזהות יהודית שהקים בנט, הרב אביחי רונצקי; סגנו של בנט במשרד לשירותי דת, אלי בן דהן, שוויתר על שריונו בתקומה והודיע כי יתמודד על מקום בבית היהודי; הפרופ' אשר כהן מאוניברסיטת בר אילן ועוד.

הפריימריז לרשימת המפלגה צפוי להתקיים ב-14 בינואר ונראה כי עד אז נראה שמות נוספים שינסו להתחרות על מקום ריאלי ברשימה הסופית לכנסת.