הרב רונצקי לכיפה: כל הזמן נעשים ניסיונות לפגוע בדת בצה"ל

הרב אביחי רונצקי התייחס למכתב קצין החינוך הראשי והעריך כי בקשתו תדחה על ידי הרמטכ"ל. "מדובר במערכה גדולה בין מערכת קצין החינוך הראשי לבין הרבנות הצבאית"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 12/03/15 10:06 כא באדר התשעה

הרב רונצקי לכיפה: כל הזמן נעשים ניסיונות לפגוע בדת בצה"ל
פלאש90, צילום: פלאש90

"מדובר בחלק ממערכה גדולה בין מערכת קצין החינוך הראשי לבין מערכת הרבנות הצבאית על מקומה של הרבנות הצבאית שהחלה כבר בזמני" אומר, הרב הצבאי לשעבר, הרב אביחי רונצקי בתגובה על מכתב קצין החינוך הראשי לראש אכ"א בבקשה לבטל את השתתפותם של הרבנים הצבאיים בטקסי ההשבעה.

הרב רונצקי מסביר כי הרבנים הצבאיים היום אינם מתנהלים כפי שהיו בעבר, כקציני ואפסנאי דת בלבד אלא הם בעצמם חלק מהכוח הלוחם הם עוברים קורס קצונה בבה"ד אחד והם מעורבים ומסייעים ככוח עזר למפקדים בחיזוק רוח הלחימה. "הרבנים הצבאיים נמצאים עם הצוערים האחרים באימונים ובגזרות המבצעיות ורבים מהם היו עם הכוחות גם בזמן מבצע צוק איתן. פעילות זו נעשית לשמחתם של המפקדים שרואים בכך סיוע לרוח הלחימה של החיילים והשתתפותם של הרבנים בטקסי ההשבעה היא טבעית וראויה", אומר הרב רונצקי.

הוא מסביר כי החיבור בין המסורת היהודית ובין הפיקוד הצבאי הוכח כשילוב מנצח, "זהו מאבק על "ההדתה" של צה"ל ואכן צה"ל דתי יותר מבעבר, ישנם חיילים רבים ומפקדים רבים דתיים ויש לכך משמעות", אומר הרב רונצקי.

הוא מציין, כי לדעתו הדרישה של קצין החינוך תדחה על ידי ראש אכ"א. "אני מכיר את הרמטכ"ל ואת המפקדים ויודע את דעתם בנושא ואת הערכתם לתפקידם של הרבנים הצבאיים בחיזוק רוח הלוחמה ואני מעריך שהדרישה תדחה".

כזכור, אתמול פורסם ב'כיפה' כי קצין חינוך ראשי אבנר פז צוק קורא לבטל האפשרות של רבנים צבאיים להשתתף בטקסי השבעה בצבא. במכתב אותו שלח לראש אכ"א הוא כותב "מספר מפקדים פנו אליי בתקופה האחרונה ושאלו לדעתי על מבנה הטקס תוך הבעת תרעומת על מרכזיותם של הרבנים הצבאיים בטקס שמהותו הינה השבעת הטירון אמונים לצה"ל ולמדינת ישראל", טוען פז צוק, הוא מוסיף כי הוא מוצא טעם לפגם בכך שהדמויות המרכזיות בטקס לצד מפקד היחידה הינם הרב החיילי ורב היחידה הטקס אינו טקס דתי ולדעתו אין סיבה שזה יראה כך.

לאור זאת הוא ביקש כי ראש אכ"א ייבחן מחדש את התנהלות הטקס והציע כי מפקד היחידה ילווה את האישיות המרכזית ללא ליווי רב חיילי או רב אחר.

עוד הוא ממליץ כי את הקראת פרק מהתנ"ך יבצע אחד ממפקדי הטירונים להחלטת מפקד היחידה כשהוא מציין, כי "אין בלעדיות לרבנות בנושא התנ"ך".

בנוסף, הוא ממליץ לבטל את 'דבר הרב החייל', "אין שום סיבה שדווקא רב יישא דברים בטקס השבעה לצה"ל ולמדינה", טוען קצין החינוך הראשי.