הרב רונצקי: העולם שותק בסוריה, העולם ישתוק גם כשזה יקרה לנו

הרב אביחי רונצקי סבור כי מלחמת האזרחים בסוריה מהווה איתות לעם ישראל: "עלינו להכין עצמנו למאבק איתנים בצוררי עמנו ללא ציפייה לסיוע מאף גורם בינלאומי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/13 11:50 יז באלול התשעג

הרב רונצקי: העולם שותק בסוריה, העולם ישתוק גם כשזה יקרה לנו
יחצ, צילום: יחצ

הרב אביחי רונצקי מתייחס לטבח במלחמת האזרחים בסוריה וטוען כי מדובר בהוכחה נוספת לשתיקתו של העולם כלפי עוולות הנעשות על פני האדמה.

”והעולם שותק, מאות אנשים, כאלו שנבראו בצלם אלוקים, מתים לנגד עינינו בהרעלה כימית והעולם שותק“, כתב הרב רונצקי בעמוד הפייסבוק שלו, ”והעולם ישתוק גם כשכל זה יופנה כלפינו. ועוד איך ישתוק“.

לדבריו, ”הרב סולובייצ'יק כבר כתב שאל לנו לסמוך על יושרו של העולם הליבראלי. הם, אותם שבארצות הים, הרחק הרחק מאתנו, לא תנוד להם אפילו שנת לילה אחד לנוכח מחזה בלהות שכזה, בדיוק כפי שנוכחנו לדעת בעת שחיטת העם היהודי באירופה“. לטענתו, עלינו להכין את עצמנו, ”באופן אישי, משפחתי, קהילתי ולאומי למאבק איתנים בצוררי עמנו ללא ציפייה לסיוע מאף גורם בינלאומי“.

”ההכנות הנדרשות הן בראש ובראשונה בהיבט הצבאי, וראשי מערכת הבטחון יודעים את אשר יש לעשות“, כותב הרב רונצקי, שמדגיש כי ”ההכנה הנדרשת ביותר היא זו הנפשית. להבין שאכן כך הם פני הדברים. זו המציאות האמתית ויש להישיר אליה מבט ולהתמודד עמה ללא אשליות של שיחות שלום מדומה, שהן כשוחד שמעוור עיני חכמים, ומרדים את מנהיגינו לבלתי ראות נכוחה את מה שקורה באמת“.