הרב רונצקי: המפלגה החדשה תהיה גדולה בהרבה מהמפלגות הדתיות

כך טוען הרב אביחי רונצקי, שחבר למפלגתו העצמאית של נפתלי בנט. הוא לא שולל אפשרות של ריצה משותפת עם "הבית היהודי" ומביע אי-אמון במפקד: "הסיכויים לרענון הרשימה – קלושים"

חדשות כיפה אורי פולק 07/05/12 11:25 טו באייר התשעב

הרב רונצקי: המפלגה החדשה תהיה גדולה בהרבה מהמפלגות הדתיות
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

הרב אביחי רונצקי, הרב הצבאי הראשי לשעבר ומי שחבר למפלגתו העצמאית החדשה של נפתלי בנט, טוען כי מסקרי עמוק המצויים בידי ראשי המפלגה החדשה, הרי שהיא עתידה להביא מספר מנדטים כפול מזה שצפוי למפלגות המגזריות - "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי".

בשיחה עם כיפה טוען הרב רונצקי כי "בחרנו לצאת לדרך החדשה הזו, רק אחרי שהבנו כי יש לנו אפשרות להביא פי 2 מנדטים מאשר למפלגות המגזריות". עם זאת, לדבריו, הוא איננו שולל על הסף את האפשרות של ריצה משותפת עם "הבית היהודי" או "האיחוד הלאומי", לפי או אחרי מערכת הבחירות, כשהוא מציין כי "יש לשקול את הנושא הזה לאחר שנסדיר את רישום המפלגה ונתחיל לקיים משא ומתן עם גופים נוספים".

ברמה האישית, מסביר הרב רונצקי, הוא העדיף להתמודד במסגרת מפלגתו החדשה של בנט ולא במסגרת מפלגה דתית סקטוריאלית. "התנועה החדשה הזו פונה לציבור דתי וחילוני כאחד, ואני חושב שזה מה שמתאים לי, שהרי חצי מימיי חייתי וגדלתי במציאות לא דתית. אני מרגיש טוב יותר עם עם ישראל ועם ציבורים שאינם חובשי כיפה. קשה לי להיות חבר במשהו סקטוריאלי וזו הסיבה העיקרית שלא מצאתי עצמי במפקד של 'הבית היהודי'", הוא מנמק.

כמו כן, הביע הרב רונצקי אי-אמון במפקד "הבית היהודי", בטענה כי הוא הבין שסיכוייו להשתלב במקום ריאלי ברשימה - קלושים. "הבנתי שקשה עד בלתי אפשרי לרענן את הרשימה הזו, שפחות או יותר מה שהיה הוא שיהיה", הוא מסביר. כמו כן הוא מציין כי באופן אישי הוא לא מצא את עצמו "פונה לאנשים ומבקש להם להצביע דווקא בעבורי ולא בעבור מתמודד אחר. זה לא האופי שלי".

"המטרה המרכזית של המפלגה החדשה היא להקים גוף פוליטי ימני גדול, מימין לליכוד, אשר יסייע לליכוד להעביר החלטות בעד ארץ ישראל ועם ישראל", מסכם הרב רונצקי. "אנו מאמינים כי הקמת גוף שכזה תסייע לליכוד, כמפלגת שלטון, להעביר החלטות ולהביא לידי ביטוי את הערכים שכולנו מאמינים בהם".