הרב רונצקי: בנט הוא לא "שפוט" של הרבנים, הם לא בחרו אותו

בתגובה לאיום שהשמיע כלפיו הרב צפניה דרורי, מתייצב הרב אביחי רונצקי, מקורבו של בנט, להגנתו: "בנט לא צריך את הרבנים, הם לא בחרו בו ולא עזרו לו. החלטות המפלגה יתקבלו בסיעה בלבד"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/02/13 13:37 כה בשבט התשעג

הרב רונצקי: בנט הוא לא "שפוט" של הרבנים, הם לא בחרו אותו
יחצ, צילום: יחצ

הרב אביחי רונצקי, הרב הצבאי הראשי לשעבר ומתומכיו ומקורביו של נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, מתייחס היום (ג‘) לטענתו של הרב צפניה דרורי שדווחה אתמול, לפיה ”אם בנט לא יישמע לעמדותיהם של רבנים - זה יהיה סוף דרכו הפוליטית“.

”הרב צפניה דרורי הוא תלמיד חכם עם הרבה זכויות, אבל נפתלי בנט לא נבחר על ידי הרבנים“, אמר היום הרב רונצקי בראיון ל“גלי ישראל“, ”מעט מאוד רבנים תמכו בו. הוא נבחר על ידי ציבור רחב מאוד, בחלק גדול על ידי ציבור חילוני ומסורתי ועל ידי ציבור דתי ששומע ביום יום שלו לתלמידי חכמים. זה לא עובד ככה“.

הרב רונצקי הבהיר כי ”מה שנקבע אצלנו ופורסם במהלך הקמפיין ולפני הבחירות הוא שהחלטות, בכל נושא, ייקבעו בסיעה עצמה על ידי הסיעה, תוך התייעצות עם תלמידי חכמים. אבל ההחלטות יתקבלו על ידי הפוליטיקאים ואנשי המעשה. לא צריך לאיים ובנט לא זקוק, ולא היה זקוק, לתמיכתם של תלמידי חכמים גדולים. אנחנו רוצים את זה, אבל הוא לא ’שפוט‘ שלהם“.

”מה שאנחנו מנסים לעשות בסיעה הוא להגיע למחנה משותף רחב ככל האפשר, לא להיות סקטוריאליים ולשמוע לדעותיהם של אנשים רבים, בתוכם גם לדעותיהם של תלמידי חכמים“, סיכם הרב רונצקי.