הרב רונצקי: אין שום בעיה שרבנים יעסקו בפוליטיקה

המועמד לבית היהודי, הרב אביחי רונצקי, מתייחס לטענות הרב שרלו ורבנים נוספים, לפיהן אין מקום לרבנים בפוליטיקה, ואומר: ההפך הוא הנכון

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/12/14 09:58 כג בכסלו התשעה

הרב רונצקי: אין שום בעיה שרבנים יעסקו בפוליטיקה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב אביחי רונצקי, המתעתד לרוץ בפריימריז הקרובים, מתייחס לטענות העולות נגד כניסתם של רבנים לפוליטיקה, דעה בה אוחז הרב יובל שרלו ורבנים נוספים.

"יש ששואלים אותי, או ליתר דיוק, אומרים לי את דעתם, שלא ראוי שרבנים יעסקו בפוליטיקה וממילא אין זה נכון שאתמודד בבחירות לרשימת הבית היהודי לכנסת. ובכן, דעתי שונה ואסביר את דברי", כתב הרב רונצקי בדף הפייסבוק שלו הבוקר (ב').

"אני מניח שפוליטיקה נתפשת בעיני אותם אנשים כמושג מגונה, מקום שכדי להתהלך בו צריך להצטייד בתכונות של ערמה ותככנות. על פי ראייה שכזו, העוסקים בשדה הפוליטי אינם יכולים להיות רבנים שתכונותיהם אמורות להיות נקיות ועיסוקם העיקרי, התואם את אישיותם הוא בתחומי החינוך ולימוד התורה. אני סבור שזו הבנה שבטעות יסודה”.

"פוליטיקה היא עיסוק בצרכי ציבור, שחז"ל רואים בו מצווה גדולה, עד כדי כך שמי שעוסק בה פטור מתפילה, ולא חייב בתפילת תשלומים. מפני שהעיסוק בצרכי ציבור הינו סוג של תפילה כללית שאינה פחותה מזו האישית של האיש היחידי. ועוד שבארצנו חברי הכנסת עוסקים בבניין מדינת ישראל שהיא יסוד כסא ה' בעולם, כפי שלמדנו הרב קוק זצ"ל", ממשיך הרב רונצקי ומתווה את דעתו.

"אם כן, אנשים שהקב"ה חנן אותם ביכולות מעשיות מוכחות מניסיון חייהם ויחד עם זאת למדו שנים רבות בישיבה, ראויים בהחלט להיות מהעוסקים בצרכי הציבור החיוניים הללו, וחזקה עליהם שיעשו זאת באמונה ולשם שמיים”, מסביר הרב רונצקי.

"גם לאחר הדברים הללו יש שיאמרו שזו תמימות לחשוב כך ושהמציאות שונה לחלוטין. אכן יתכן שיש מידה של צדק בדבריהם, אך לדעתי אין זה נכון לקבל את המציאות החסרה כפי שהיא ולסגל את עצמנו אליה. אלא אדרבא, לעשות את הכל כדי שהמטרה החשובה של בניין מדינתנו לא תקדש אמצעים פסולים, בעיקר כשתנועתנו, הבית היהודי, נשענת על אדני התורה ומסורת ישראל”.

"ניתן לדעתי בהחלט לעשות רבות בכנסת ישראל, תוך כדי חיבור גורמים רבים ושונים בדעותיהם הפוליטיות, וכל זאת מתוך כוונות נקיות ובדרכי נועם, יחד עם נחישות ודבקות במטרה של תיקון והוספת טוב במערכות הציבוריות של מדינתנו”, הוא מסכם.

הרב דרוקמן שליט"א, שידיו רב לו בעולם התורה והמעשה כאחד, הוא זה שהסיר את הספקות מליבי ועודדני להתמודד ברשימה לכנסת ולראות בכך שליחות חיונית מאין כמוה בדומה למה שעשינו ברבנות של צבא הגנה לישראל.