הרב רוזן: שילוב החרדים בצה"ל – בסכנה קיומית

הרב ישראל רוזן טוען כי סערת שילוב הנשים בצה"ל החלה בעקבות התנהלותו של "קצין פרינציפיוניסט טיפש" מבה"ד 1, שבחר להדיח את הצוערים הדתיים שסירבו להשתתף באירוע שכלל שירת נשים

חדשות כיפה אורי פולק 12/01/12 11:49 יז בטבת התשעב

הרב רוזן: שילוב החרדים בצה"ל – בסכנה קיומית
מכון צומת, צילום: מכון צומת

הרב ישראל רוזן, ראש מכון "צומת", מביע חשש כי הסערה הציבורית האחרונה סביב סוגיית הדרת נשים, כמו גם פרישתו מצה"ל של רב חיל האוויר והרב האחראי על הפרויקט לשילוב חרדים בצה"ל, עלולים לפגוע בשילוב החרדים בשורות הצבא, ובכך לסכל מהלך בעל משמעויות לאומיות.

בטורו האישי שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון "שבת בשבתו", טוען הרב רוזן כי הוא "חושש כי במצב הרוח החברתי-תקשורתי שהגענו אליו, נפסיד כולנו לא רק את כישורי האברכים שהשתלבו בצה"ל ותרומתם זכתה לשבחים בפי כל, אלא נפסיד בעיקר את עצם הרעיון השילובי הנכבד הזה".

לטענתו, "אלפי חרדים במדי צה"ל זהו מהלך דרמטי בעל השלכות כלל ישראליות. חבל להפילו בגלל אקורד צורם אחד".

כמו כן התייחס הרב רוזן לכך שהסערה הציבורית סביב שירת נשים "התגלגלה" מאירוע הדחת הצוערים הדתיים מבית הספר לקצינים, לאחר שסירבו להשתתף באירוע שכלל שירת נשים. "האש שהתלקחה בצה"ל תפחה לממדי שיפוט צבאי, מעורבות רבנית עזה מכיוונים שונים, התערבות הרמטכ"ל, דיונים קדחתניים וחיפוש נוסחות פשרה ברבנות הצבאית, הפצרות הרבנים הראשיים לישראל, הקמת ועדה באגף-כח-אדם לניסוח תקנות מחייבות כיאות לצבא, התפטרות רב חיל האוויר מאחריות לפרוייקט 'שחר' וחשש להתמוטטות הפרויקט המוצלח - והכל בגלל קצין פרינציפיוניסט טיפש", כותב הרב רוזן.

"האש שהובערה בצה"ל תזיק לצבא עצמו", הוא קובע, "חכם עוקף בעיות ולא מעמיד אותן על חודן. הרבה יותר חכם היה להסתפק בנזיפה, בהערה בתיק האישי ובהתנצלות כלשהי בשלב ההצתה בבה"ד 1. אין חובה להיגרר אחר התקשורת צמאת הסקנדלים".