הרב קרים מרגיע: צה"ל לא חילל שבת למטרת פינוי עמונה

כוחות גבעתי נצפו חוסמים צירים במהלך השבת, מה שעורר גל שמועות וגינויים על כך שהצבא מחלל לשבת כחלק מהיערכות לפינוי עמונה. הרבצ"ר מיהר להרגיע ולנזוף "חשוב להימנע מהסקת מסקנות לא בדוקות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/12/16 19:47 יז בכסלו התשעז

הרב קרים מרגיע: צה"ל לא חילל שבת למטרת פינוי עמונה
באדיבות המצלם, צילום: באדיבות המצלם

במהלך השבת החלו לצוץ שמועות שהצבא החל להיערך לפינוי עמונה תוך כדי שבת. הרבצ"ר, הרב אייל קרים, הבהיר שמדובר בפעילות מבצעית שאינה קשורה לפינוי הצפוי.

השמועות החלו לצוץ לאחר שכוחות גבעתי נצפו כשהם נפרשים סמוך לגבעת אסף. רבים הסיקו מכך שהדבר קשור לפינוי המתקרב של עמונה וזעקו על חילול השבת לכאורה. בין המלינים היו גם רבנים צבאיים, מה שהגביר את החשש מכך שמדובר בחילול שבת צבאי שלא לצורך.

רב חטיבת גבעתי טען בתוקף שפעילות החטיבה נבעה מצורך מבצעי באיזור ולא קשורה כלל לעמונה. לאחר שהדבר הגיע גם לאוזנו של הרב הצבאי הראשי, הרב אייל קרים, הוא בדק את הנושא ופרסם הודעת הרגעה ו'נזיפה' על אלה שהחלו להסיק מסקנות ללא בדיקה, כולל רבנים מתוך המערכת הצבאית

"עם צאת השבת", כתב הרב קרים בהודעתו, "פנו אליי בטלפונים רבים לגבי תנועת כוחות סמוך לגבעת אסף במהלך השבת. הפונים, ביניהם רבנים צבאיים, החליטו באופן ברור וחד משמעי ובלא כל בדיקה, שהדבר קשור לפינוי עמונה וזעקו על חילול השבת".

לדבריו, "האירוע נבדק ביסודיות, ומסתבר שכתוצאה מהתראה נקודתית הוקפצו כוחות לאבטח את הציר. הדבר אינו קשור לפינוי, לחסימת ציר בפני יהודים ועוד כהנה טענות לא מבוססות".

הרב קרים לכל הנוגעים בדבר שלא לקפוץ למסקנות מהירות ולא מבוססות, "רבותיי, חשוב מאוד להציף שאלות ובעיות, אך חשוב לא פחות להימנע מהסקת מסקנות לא בדוקות ולא ברורות. חכמים, היזהרו בדבריכם".