הרב קרים במכתב למפקדי צה"ל: דלתי פתוחה בפני כל חייל וחיילת

המכתב שמפיץ היום הרב אייל קרים לאחר שיחתו ואישור מינוי של הרמטכ"ל, פונה הרב למפקדי צה"ל וחיליו ומבהיר: "לא יעלה על הדעת שחייל יפעל בניגוד לפקודות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/16 18:22 ז בתמוז התשעו

הרב קרים במכתב למפקדי צה"ל: דלתי פתוחה בפני כל חייל וחיילת
Diana Hananshvili/Ministery of Defense, צילום: Diana Hananshvili/Ministery of Defense

ככל הנראה המכתב הזה הוא סופה של פרשת הרדיפ האחר מינויו של אל"מ הרב אייל קרים לרב הצבאי הראשי של צה"ל. אחרי יומיים שבהם חקרו כלי תקשורת בתשובות שכתב הרב לפני 14 שנה באתר 'כיפה', ולאחר שיחה עם הרמטכ"ל שלאחריה הובהר כי מינויו יאושר, מוציא הרב אייל קרים מכתב גלוי למפקדי וחיילי צה"ל ובו הוא מבהיר את הנקודות עליהן התעוררה הסערה.

בפתח מכתבו הוא מקדים וכותב: "בימים האחרונים, עם פרסום החלטת הרמטכ"ל למנות אותי לרב הראשי לצה"ל, התעוררה 'סערה' סביב תשובות קצרות שפרסמתי באינטרנט לפני 12 ויותר, בהיותי אזרח. לקראת כניסתי לתפקיד הרב הראשי לצה"ל, אבקש לחדד, להבהיר ולהסביר את דרכי במהלך ארבעים שנות שירותי בצה"ל".

הרב קרים התייחס במכתבו לגבי תשובות שנתן בנושא סירוב פקודה והבהיר: "לא יעלה על הדעת שחייל או מפקד יפעל בניגוד לפקודות. הדברים נכונים בשגרה ובלחימה כאחד. בשירותי הצבאי הייתי לוחם ומפקד בסיירת הצנחנים ובסיירת מטכ"ל. בתפקידים אלה שיננתי לעצמי ולפקודותיי את ההכרח והצורך לציית לפקודות. בנושא זה, אין כל מקום לדיון או לפרשנות אישית".

בהתייחס להתבטאויותיו לגבי חד מיניים ונשים אמר: "הרבנות הצבאית הראשית היא רבנות של כלל חיילי צה"ל ומפקדיו. אני מכיר בשונות ובמגוון הקיים בין חיילי צה"ל, ובתרומה החשובה של כל חייל וחיילת המשרתים בצה"ל, ללא קשר לנטייתו המינית או לעדה וללאום אליו הוא משתייך. צה"ל קולט לתוכו את החברה הישראלית על כל גווניה, ככל קמין, אני תומך בשירות משמעותי לכל חייל וחיילת ורואה את עצמי מחויב לתת מענה הולם לכולם".