הרב קלנר נגד בנט: אינך ראוי לאחוז בהגה

הרב יוסף קלנר תוקף בחריפות את נפתלי בנט ואת הבית היהודי במסמך פנימי שהגיע לידי כיפה. "אילו לא היה הבית היהודי, לא הייתה חקיקה אנטי דתית. שטבון, יוגב וסטרוק הם הגרועים ביותר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/06/14 13:07 א בתמוז התשעד

הרב קלנר נגד בנט: אינך ראוי לאחוז בהגה
גרשון אלינסון, צילום: גרשון אלינסון

פרסום ראשון: מתקפה חריפה ביותר מכיוון הרב יוסף קלנר, ר"מ במכינה הקדם צבאית עלי ובמכון מאיר. במכתב פנימי שהגיע לידי 'כיפה' תוקף הרב קלנר בחריפות כנגד הבית היהודי ומאשים אותם בבגידה, לא פחות.

"מקונסטלציה של מאורעות שנוצרה, ומגורמים מדעת ושלא מדעת, נמצאת כיום הבית היהודי בפוזיציה מאוד חמורה, מקולקלת ומזיקה", הוא כותב ומאשים כי המציאות מזכירה במעט את המציאות שהייתה בתקופת ההתנתקות עם המפד"ל, דבר אשר לדברו גרם לאשמת המפד"ל בגירוש מגוש קטיף. "המציאות הפעם חמורה שבעתיים".

לטענתו אנו בשלב קריטי של הפיכת מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה, במסווה של 'שדרוג והנגשת הערכים היהודיים', לדבריו. "באמצעות מניפולציות מילוליות של נוסחאות כאלה ואחרות הולכת ומובלת החברה בישראל לערטולה של המדינה מערכיה היהודיים. המטרה היא אם כן, למחוק את זהותה התרבותית היהודית של המדינה כמדינה - זוהי "מילה נרדפת" ל'מדינת כל אזרחיה'".

"אנו נמצאים בעיצומו של הקרב, ובנקודה הזאת מפלגת "הבית היהודי" בוגדת. בדיוק כשם שעשתה המפד"ל בתקופת ההתנתקות, ובאופן חמור יותר", הוא אומר וטוען "הבית היהודי בעצם נוכחותו בממשלה, מאפשר את כל הגל החקיקתי העכור הזה! אילו לא היה הבית היהודי, לא הייתה יכולה להיות שום חקיקה אנטי דתית!"

הרב קלנר מתייחס ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט וטוען שהציונות הדתית הולכת שבי אחר דברי 'הגואל הקטן', ה'מצ'ואיסט מסיירת מטכ"ל' ללא תשומת לב לאג'נדה שלו. "החברה הדתית לאומית, בהיותה שבוית קסמו של 'הגואל הקטן' שלה, שכ"כ מתאים למצוקותיה הנפשיות, לא שמה לב לדברים שהגואל הזה אומר במפורש. לאדם הזה יש אג'נדה משלו, והיא - להיות ראש ממשלת ישראל. נדמה לנו שהוא 'עובד אצלנו' אך באמת אנחנו כולנו, הציונות הדתית כולה, 'עובדת אצלו', ועל זה לא נותנים את הדעת, אפילו לא רבנים, ואפילו לא חלק מתלמידי הרצי"ה!".

"במסגרת סימון המטרות הפוליטי שלו מפלגה דתית לאומית וערכי הציונות הדתית הם כלל אינם הנושא, הם רק כלי למימוש השאיפות הפוליטיות שלו. המטרה היא ראשות הממשלה, לא פחות. ומטכ"ליסטים, כפי שידוע לכולם, כשהם מסמנים מטרה הם משיגים אותה. על מנת להיות ראש ממשלה צריך להקים מפלגה. אז אולי דרך הליכוד? - אין הרבה סיכוי שם. אז דרך המפד"ל. שם ניתן לעשות מניפולציות. והיהדות? - זו אינה אלא אמצעי למטרה העיקרית - השלטון"

"לו הייתה קמה פה ממשלה שמאלנית לא הייתה פה חקיקה אנטי דתית!", הוא תוקף "אך הבית היהודי הוא המהווה את 'ראש הגשר' למהלך החמור הזה, רק בגללם הדבר הזה מתאפשר! אנשי המפלגה הצדיקים והיקרים יוני שטבון, אורי אריאל, מוטי יוגב, אורית סטרוק, ושאר החברים שאין כל ספק בכך שהם אנשים טובים ונפלאים - הם בקונטקסט הזה הגרועים ביותר, דווקא בגלל צדיקותם. כי אם היה פה רק נפתלי בנט בדתיותו הקלה קלילה, אזי היה ברור לכולם שזו בדיחה מבחינה דתית... אבל כשכל הצדיקים נמצאים בקואליציה ושותפים למהלך, של "הרב שי פירון", והדתי אלעזר שטרן, אז 'כנראה שזה בסדר...'"

"הבית היהודי אמור היה לעצור לחלוטין כל חקיקה המשנה במשהו את הסטטוס קוו, אך מכיוון שאני רואה שאין בכוחו לעשות את זה - שיפרוש מיד מן הקואליציה, משום שעצם נוכחותו בקואליציה הזו מאפשרת את הנזקים הקטסטרופליים. וַלא - מצידי - שיתאדה. קודם כל צריך לצאת מהממשלה הזו, עצם מציאותכם בה מאפשרת את הפלת הסכר לפריצת מי הנהר האיום המבקש למחוק את המדינה היהודית", הוא אומר.

הרב קלנר מוסיף ותוקף את בנט על רקע העברת החוקים ה'אנטי דתיים' כלשונו. "יש דברים שבהם אסור לטעות! טעויות בנושאים כ"כ קריטיים: כשל שיטתי בתפקודי היסוד בייחס לרבנות, גרות וילודה, מביא למסקנה חותכת - אם בנושאים כאלה גילית חוסר אחריות, והתנהגותך מעלה חשד שאתה נוקט באופן שיטתי באסטרטגיית כחש כלפי רבניך ובוחריך, אסור לסמוך עליך בענייני הזהות היהודית של מדינת ישראל, אתה אינך ראוי לאחוז בהגה! זה מסוכן מידי!".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן