הרב פרומן על ערש דווי, מוקף במשפחתו ותלמידיו

רבה של תקוע, שמתמודד בשנים האחרונות עם מחלת הסרטן, מחוסר הכרה בביתו. תלמידיו קיימו לכבודו שיעור בחצר ביתו. בנו, שיבי פרומן: "אבא בשעותיו האחרונות"

חדשות כיפה אורי פולק ונטעאל בנדל, כיפה 04/03/13 15:19 כב באדר התשעג

הרב פרומן על ערש דווי, מוקף במשפחתו ותלמידיו
יחצ, צילום: יחצ

הרב מנחם פרומן, רבה של תקוע, מוטל על ערש דווי ומחוסר הכרה בביתו, לאחר התדרדרות במצבו הרפואי שנרשמה בימים האחרונים. בנו, שיבי פרומן, אמר בשיחה עם כיפה כי ”הרב כנראה בשעותיו האחרונות“.

בכל יום ראשון, במשך שנים רבות, מקיים הרב מנחם פרומן ערב לימוד בספר ה“זוהר“, יחד עם אמן ישראלי שמצטרף לשיעור. אולם אמש, בעקבות מצבו, התכנסו כ-200 מתלמידיו בחצר ביתו וקיימו את השיעור יחד עם הרב דב זינגר. לאחר השיעור קיימו התוועדות וניגונים לטובת מצבו הרפואי של הרב פרומן.

"אבא אמנם מחוסר הכרה אך אני בטוח שהוא היה איתנו בלימוד", אומר שיבי, בנו. "למדנו את קטע הזהר על הסתלקותו של ר' שמעון ועל כך שתלמידיו הקיפו אותו ברגעיו האחרונים".

מחלת הסרטן התגלתה בגופו של הרב פרומן לפני למעלה משנתיים. מאז התגלתה המחלה בגופו, הקדיש הרב פרומן את זמנו להעברת שיעורים לתלמידיו בישיבת תקוע, לקידום נושא השלום במסגרת תנועת ”ארץ שלום“ ובאמצעות מפגש עם בכירים פלסטיניים ואף בפריצה יוצאת דופן אל עולם הרוק הישראלי.

לרפואת הרב מנחם יהושע בן לאה רייזל:

שיר למעלות, אשא עיני אל ההרים, מאין יבוא עזרי
עזרי מעם ה' עושה שמים וארץ, אל יתן למוט רגלך
אל ינום שומרך. הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל
ה' שומרך, ה' צילך על יד ימינך.
יומם השמש לא יככה וירח בלילה
ה' ישמרך מכל רע, ישמור את נפשך
ה' ישמור צאתך ובואך מעתה ועד עולם

(מזמור קכ"א בתהילים)

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן