הרב פרומן הובא למנוחות בניגונים ודמעות

רבה של תקוע הובא למנוחות במעמד בו השתתפו אלפים מתלמידיו ומוקירי זכרו. השר יעלון: "היית איש של אנשים והאמנת בהם". לבקשתו של הרב, ההמונים ליוו אותו בשיר "אין לי ארץ אחרת"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/03/13 13:19 כג באדר התשעג

הרב פרומן הובא למנוחות בניגונים ודמעות

אלפים ליוו היום (ג‘) את הרב מנחם פרומן בדרכו האחרונה, לאחר שנפטר אמש ממחלת הסרטן, בה נלחם בשנים האחרונות. בלוויה השתתפו רבים-רבים מתלמידיו לצד רבנים, נציגים פלסטיניים ואישי ציבור, ביניהם השר משה (בוגי) יעלון, אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון וראש מועצת גוש עציון דוידי פרל. תלמידיו שרו לו ניגונים בדרכו האחרונה ומחאו כפיים כדי "לחבר קצוות". לבקשתו של הרב פרומן, הנוכחים שרו יחד את השיר "אין לי ארץ אחרת".

בנו של הרב, הרב יוסי פורמן, ספד לאביו ואמר: ”לימדת אותנו להיות אנשים חופשיים, ילדים לאנשים חופשיים. תמיד אמרת שכאדם חופשי, כל הקצוות נפגשים, וזה היה מעגל החיים שלך. הפגשת בין קצוות רבים, גם בחברה הישראלית, בימין ובשמאל, וגם מסביב - בינינו לבין שכנינו. אנחנו ממשיכים את הדרך שלך, את משימת חייך, הדרך לשלום. חיבור בין הצדדים לא על ידי גבולות, גדרות או הסכמים - אלא בחופש ובאהבה".

השר יעלון ספד לרב פרומן והזכיר את התנגדותו העיקשת לפעולות ”תג מחיר“ נגד פלסטינים, כמו גם את ביקוריו במסגדים שהוצתו או הושחתו על ידי פעילי ימין קיצוני. ”התנגדת לעקירת יהודים בתקוות שווא להביא שלום“, אמר יעלון, ”היית איש של אנשים והאמנת באנשים. אהבתי אותך ואתגעגע אליך".

הרב פרומן נולד וגדל בכפר חסידים, הוא למד בבית הספר הריאלי בחיפה ושירת בצה“ל בחטיבת הצנחנים. הוא למד בישיבת ”מרכז הרב“, ישיבת הכותל וישיבת איתרי והוסמך לרבנות על ידי הרב שלמה גורן והרב אברהם שפירא. בעברו לימד ב“מכון מאיר, בירושלים ושימש כר“מ בישיבת עטרת כהנים.

בשנים האחרונות כיהן כרבה של תקוע ולימד חסידות גם בישיבת ההסדר בעתניאל. הוא נחשב לאחד ממובילי התפיסה החסידית בציבור הדתי לאומי ויצר מעין זרם עצמאי שאותו הוביל באדיקות יחד עם גרעין קשה של תלמידיו, תוך עיסוק ולימוד קבלה באמצעות ספר הזוהר.

הוא הותיר אחריו את אשתו, הדסה פרומן, ועשרה ילדים.