הרב פירון מברך על החלטת "הבית היהודי" לתמיכה ברב סתיו

שר החינוך ברך את בנט על האומץ והמנהיגות שגילה בתמיכתו ברב דוד סתיו לרבנות הראשית ואמר כי "הרב סתיו ישפר את מעמד הרבנות". מוקדם יותר שוחח הרב סתיו עם בנט והודה לו על תמיכתו

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 02/06/13 20:49 כד בסיון התשעג

הרב פירון מברך על החלטת "הבית היהודי" לתמיכה ברב סתיו
מירי צחי, צילום: מירי צחי

שר החינוך, הרב שי פירון, ברך הערב (א‘) את יו“ר ”הבית היהודי“ נפתלי בנט וחברי סיעתו, על החלטתם לתמוך במועמדותו של הרב דוד סתיו לתפקיד הרב הראשי לישראל.

בהודעה שנמסרה מטעמו אמר השר פירון כי הוא ”שמח שהבית היהודי הצטרפה לקבוצה הולכת וגדלה, הרואה ברב דוד סתיו, כמי שיכול להוביל לחיבור בין דתיים לבין חילוניים, ולשיפור מעמדה של הרבנות בחברה הישראלית“.

מוקדם יותר היום שוחח הרב סתיו עם בנט והודה לו על התמיכה בו. מארגון ”צהר“ מסרו בתגובה לאחר השיחה כי ”הרב סתיו הודה לשר בנט על האמון והבטיח לו כי ימשיך לפעול מול כלל הציבור הישראלי - חרדים , דתיים לאומיים וחילונים, על מנת לחבר את החברה הישראלית ליהדותה של המדינה ולעשות שינוי אמיתי בפועלה של הרבנות למען אזרחי ישראל“.

גילה מנהיגות במבחן מורכב, בנט (צילום: יחצ)

כפי שדווח בכיפה, בישיבת סיעה מיוחדת שהתקיימה היום העלה בנט את מועמדותו של הרב סתיו להצבעה, הודיע פומבית (לראשונה) כי הוא תומך בו וביקש מחברי סיעתו להתייצב מאחוריו בעמדה זו. בנט הגדיר את הרב סתיו ”רב שיאחד את העם בישראל ויביא לשינויים משמעותיים בחיבור של הציבור הישראלי למסורת היהודית“. לאחר הצבעה אישרה הסיעה את מועמדותו הרב דוד סתיו לרב הראשי לישראל כמועמד המפלגה לרבנות הראשית.

לאחר האישור אמר בנט כי ”קיימנו היום את הבטחתנו לבוחרים שלנו - הדתיים והחילונים כאחד. הבית היהודי ימשיך להיות הגשר בין דתיים לחילונים בישראל, וההחלטה היום משקפת זאת באופן הברור ביותר. אני קורא לכל הכוחות להתייצב בצורה מאוחדת סביב בחירת הרב דוד סתיו לרבנות הראשית“.