סופית: הבית היהודי בעד הרב סתיו לרבנות הראשית

הישג לבנט: אחרי מחלוקת פנימית שנמשכה חודשים, הצליח יו"ר המפלגה להביא את חברי מפלגתו לתמיכה פומבית במועמדותו של הרב דוד סתיו. בנט: "קיימנו הבטחתנו לבוחרים שלנו - הדתיים והחילונים כאחד"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 02/06/13 16:55 כד בסיון התשעג

סופית: הבית היהודי בעד הרב סתיו לרבנות הראשית
יחצ, צילום: יחצ

אחרי חודשים של סכסוך פנימי מול הפלגים השמרניים יותר במפלגתו, הצליח יו“ר "הבית היהודי", השר נפתלי בנט, להביא את המפלגה להצביע בעד קידום מועמדותו של הרב דוד סתיו לרבנות הראשית. הקרדיט למהלך נזקף כמובן גם לזכותו של השר אורי אורבך, שקידם לאורך כל הדרך את מועמדותו של הרב סתיו, יחד עם חברי הכנסת שולי מועלם ואיילת שקד - שיצאו למלחמה פנימית בתוך המפלגה, על מנת להביא לאישור המרוץ.

בישיבת סיעה מיוחדת שהתקיימה היום (א‘) העלה בנט את מועמדותו של הרב סתיו להצבעה, הודיע פומבית (לראשונה) כי הוא תומך בו וביקש מחברי סיעתו להתייצב מאחוריו בעמדה זו. בנט הגדיר את הרב סתיו ”רב שיאחד את העם בישראל ויביא לשינויים משמעותיים בחיבור של הציבור הישראלי למסורת היהודית“. לאחר הצבעה אישרה הסיעה את מועמדותו הרב דוד סתיו לרב הראשי לישראל כמועמד המפלגה לרבנות הראשית.

לא נכנע ללחץ והצליח לבסוף להעביר את ההחלטה, בנט (צילום: יחצ)

”קיימנו היום את הבטחתנו לבוחרים שלנו - הדתיים והחילונים כאחד“, אמר היום בנט, ”בית היהודי ימשיך להיות הגשר בין דתיים לחילונים בישראל, וההחלטה היום משקפת זאת באופן הברור ביותר. אני קורא לכל הכוחות להתייצב בצורה מאוחדת סביב בחירת הרב דוד סתיו לרבנות הראשית“.

בנט הסביר כי ”הרב דוד סתיו הינו מראשי ארגון רבני צוהר והוא המועמד הנכון לשינוי החשוב ברבנות הראשית, אשר יביא לקירוב לבבות בין דתיים, חילונים וחרדים. אני רואה במועמדותו של הרב סתיו המשך ישיר של המהפכה בשירותי הדת עליה הודענו לאחרונה. פעילותו הברוכה בצוהר הייתה בולם זעזועים עבור חילונים המבקשים להתקרב ליהדות. עלינו לזכור שהציבור הדתי פחות צריך את הרבנות. לאדם הדתי יש רב מהישיבה, רב מבית הכנסת, רב שהחבר לוקח אותו. הרבנות מיועדת קודם כל לציבור החילוני וזאת הבשורה שאנו מביאים להם היום“.

ההחלטה שמה סוף ל"דילים" ולקומבינות וסוללת את דרכו של הרב סתיו לרבנות הראשית, מאחר ומפלגות נוספות כבר הביעו תמיכה במועמדותו, ביניהן "העבודה", "ישראל ביתנו" וכמובן "יש עתיד". ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן אפשרות לקדם את מועמדותו של המועמד החרדי הרב דוד לאו, אבל ספק אם זו תצא לפועל לאחר הצהרת "הבית היהודי", וההסכם עם ש"ס על חוק הרב עמאר.