הרב פירון: "להחרים ולנדות את חגי עמיר, לא לצרפו למניין"

הרב שי פירון טוען כי החלטתו של חגי עמיר שלא להביע חרטה על מעשיו מחייבת את הציבור הדתי להחרים אותו, אחרת "יש כאן רוח גבית למעט המטורפים שמסתובבים כאן"

חדשות כיפה אורי פולק 05/05/12 20:58 יג באייר התשעב

הרב פירון: "להחרים ולנדות את חגי עמיר, לא לצרפו למניין"
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

הרב שי פירון, מנכ"ל תנועת "הכל חינוך" ומנהל הישיבה התיכונית אמי"ת פתח תקווה, קורא להחרים ולנדות את חגי עמיר, שהורשע בשותפות לרצח ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, אשר שוחח מבית הכלא ביום שישי האחרון.

בדברים שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, טוען הרב פירון כי "אילו היה חגי עמיר משתחרר בשקט ויוצא לחיים אחרים בביתו - הייתי סבור שלאחר ששילם את חובו - זכותו לפתוח דף חדש בחייו". אולם, לדבריו, התנהגותו של עמיר עם שחרורו וההחלטה האישית שלו שלא להביע חרטה על המעשה, היא זו אשר חרצה את דינו - לנידוי.

"משסימן 'ווי' ולא הביע חרטה - או לכל הפחות שתק, חובה להחרימו, לנדותו, לא לצרפו למנין ולא להעלותו לתורה", קובע הרב פירון, "אחרת - יש כאן רוח גבית למעט המטורפים שמסתובבים כאן".

חגי עמיר עשה את השבת האחרונה בבית דודיו שביישוב שבי שומרון, אשר הכינו לו את השלט "כמה טוב שבאת הביתה". עם זאת, תושבי היישוב הביעו התנגדות לביקור, הציבור שלטים הנושאים את הכתובת "לא תרצח" ואף ערכו משמרות מחאה מול הבית. אחד מתושבי היישוב אמר כי הם "מתנערים לחלוטין מהביקור הזה וכמובן שמתנערים לחלוטין מכל מה שקשור לרצח רבין. מדובר בביקור פרטי לחלוטין שאנשים לא רואים בעין יפה. אין לנו איך למנוע את זה, אבל אנחנו מאוד לא מרוצים מהביקור".