הרב פירון: לא רק דאע"ש עורף ראשים, אנחנו עורפים ראשים כל יום

שר החינוך לשעבר התייחס לנושא האלימות בחברה הישראלית והאשים את המנהיגים בהלהטת הרוחות ובחוסר החיבור והאחדות בעם. "אנחנו מגדלים דור של צעירים שחושב שמה שלא הולך עם כוח הולך עם יותר כוח"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 16/12/15 10:33 ד בטבת התשעו

הרב פירון: לא רק דאע"ש עורף ראשים, אנחנו עורפים ראשים כל יום
Tomer Neuberg, פלאש 90, צילום: Tomer Neuberg, פלאש 90

"בישראל אין בעיה של אלימות כמו שיש בעיה של זרות, ניכור ושנאה יוקדת וזה קורה בעיקר כי אין לנו סיפור לאומי. לקחנו את עצמנו לחברה של הישרדות צד אחד מספר על האיראנים, והאחר על ההדתה בצה"ל. אחד מספר על BDS והאחר מספר על החובה של כולנו להחזיק כמה שיותר נחלות בארץ ישראל. אנחנו גידלנו חברה שלמה שמה שמאחד אותה זה רק אסונות וצרות ואנחנו מגדלים דור של צעירים שחושבים שמה שלא הולך בכוח הולך עם יותר כוח", אומר הבוקר בגל"צ במונולוג נסער שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון.

לדבריו המנהיגים הם האשמים במצב, "במקום שנקבל מנהיגים שמכירים את השפה של "יש לי חלום" או "דם יזע ודמעות" אנחנו מקבלים מנהיגים שכל מה שהם מחפשים רק את אותו סטטוס או האמירה שתביא את מחיאות הכפיים של ציבור אוהדים שהוא צמא דם. כאילו רק דאע"ש עורפים ראשים כאילו אנחנו לא עורפים ראשים כמעט כל יום", מאשים הרב פירון.

הוא התייחס לנושא האלימות בספורט ואמר כי "לא יקרה מצב שמשהו לא ירצח בגלל חקיקה, חקיקה היא אקמול לזמן קצר ולא מייצרת שינוי לטווח ארוך. ישראל חייבת לשנות כיוון לשנות שפה ולתת תקווה. אני מסתובב בארץ ופוגש יותר מידי צעירים שחושבים ששפת המבוגרים היא פתטית, היא שפה מפחיתה שלא אומרת מה אנחנו עושים כאן".

"האם עד שלא נחטפים או נדקרים אנשים או נורים טילים אנחנו לא יכולים להתאחד? האם כל מה שמחבר אותנו זה רק אסונות? האם כל מה שמחבר אותנו זה מחיאות הכפיים של שוליים סהרוריים של חברה? האם מנהיג לא נבחן ביכולות שלו לומר את מה שלא צפוי בקהל הבית שלו? או לומר שמה שיביא דווקא להרמת גבות בקרב קהל התומכים שלו?" תהה הרב פירון.

"אני מרגיש שמדינת ישראל נמצאת ברגע מאד קריטי. הייתה סיבה אחת להקמת המדינה מהיותנו עם נרדף אך הייתה סיבה נוספת שהגיעה מחזון הנביאים ומדיבור על סולידריות ואהבת אחים. אם לא נשנה כיוון ונפסיק להיות מתלהמים שום חוק שבעולם לא יתקן את המצב", אמר הרב פירון נחרצות. למרות טון הדברים הקשה והכאוב הדגיש הרב פירון כי יש לו עוד תקווה, "אני מאמין ואופטימי ומרגיש שיש הרבה מאד צעירים ששותפים לשפה ולרוח הזאת ואני מאמין שזה עוד יקרה", חתם.