הרב פירון: יום השואה לא יכול להסתכם במבט אל העבר

שר החינוך, הרב שי פירון, נשא דברים בעצרת בני הנוער וקרא להם לפעול למען כינונה של חברה ישראלית טובה יותר. "עלינו לדאוג לניצולים לחיים של רווחה מקסימלית", אמר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 08/04/13 17:54 כח בניסן התשעג

הרב פירון: יום השואה לא יכול להסתכם במבט אל העבר
מוקי שוורץ, צילום: מוקי שוורץ

שר החינוך, הרב שי פירון, נשא היום (ב‘) דברים בעצרת בני הנוער שהתקיימה ביום הזיכרון לשואה ולגבורה וגינה את האירועים האלימים האחרונים נגד קשישים וניצולי שואה בישראל.

”בשבועות האחרונים נחשפנו לגילויי אלימות כלפי קשישים ובהם ניצולי שואה“, אמר הרב פירון, ”האמת חייבת להיאמר: גם אם גילויי האלימות היו כלפי קשישים באשר הם, וגם אם היו גילויי האלימות בין צעירים לבין עצמם, הם היו חמורים באותה מידה. ואף על פי כן, האירועים הללו מעוררים מיצי קיבה ויוצרים חוסר נוחות מיוחדת“.

הרב פירון אמר לבני הנוער כי ביחס לשואה, לצד חיזוק ההכרה הלאומית והיהודית, הם ”מחזקים גם את ההכרה המוסרית שלכם. לא מסע או כל עיסוק המעוררים שנאה וניכור, כי אם כאלה המגדילים את האחריות האישית והחובה המוסרית לדאוג לכל אדם - באשר הוא. המסע לפולין צריך להוביל לחידוד היכולת שלכם לדאוג לכך שישראל תהיה אחרת. המרד שלכם, הוא במוסכמות הישנות, בתובנות מחשבתיות שפג תוקפן“.

(צילום: מוקי שוורץ)

”אל תוותרו על החובה שלכם להיות שותפים בכינונה של חברה ישראלית טובה יותר“, קרא הרב פירון לצעירים, ”הרימו קול כנגד עוולות חברתיות המתרחשות לנגד עיניכם. אי אפשר לציין את יום השואה מבלי להזכיר את העוול הנורא, היומיומי, בהתייחסות שלנו לניצולי השואה החיים בתוכנו. גם אתם, צעירים וצעירות, צריכים להיות להם לפה. בשנים שנותרו, עלינו לדאוג לניצולים לחיים של רווחה מקסימאלית“.

”יום הזיכרון לשואה ולגבורה לא יכול להסתכם במבט אל העבר. עליו להיות מקור של השראה לבניינה של קומה נוספת בבניין העתיד“, סיכם הרב פירון.