הרב עמאר נגד הרב יוסף: לקרוא המגילה בשכונות הצפוניות בירושלים בי"ד

מתי קוראים את המגילה בשכונת רמות? הרב יצחק יוסף פסק במכתב רשמי שיש לקרוא השנה בטו' כמו בשאר ירושלים. אך רבה של ירושלים ,הרב עמאר פסק שבינתיים יש לקרוא ביד'

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 02/03/15 11:46 יא באדר התשעה

הרב עמאר נגד הרב יוסף: לקרוא המגילה בשכונות הצפוניות בירושלים בי"ד
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מחלוקת בין רבה של ירושלים הרב שלמה משה עמאר, לבין הרב הראשי הרב יצחק יוסף בנוגע לשאלה באיזה יום יש לקרוא את קריאת המגילה בשכונת רמות בירושלים.

הרב יצחק יוסף הוציא מכתב רשמי לפני כמה ימים בו הוא פסק כי למרות הפסק הידוע מאביו הרב עובדיה יוסף זצ"ל, שיש לקרוא את המגילה בשכונת רמות בי"ד אדר, כדין הפרזים. הוא פוסק כי השנה נעשו המעשים הנדרשים בכדי ליצור רצף בין רמות לשכונות הסמוכות ולכן יום הפורים על כל מצוותיו צריך להיקבע בט"ו אדר, יום שישי כמו שאר תושבי ירושלים.

אך הבוקר (ב') התייחס רבה של ירושלים הרב עמאר ברדיו 'קול ברמה' לסוגיה ההלכתית בנוגע לקריאת המגילה ברמות, הר שמואל ומבשרת ואמר כי "הלכה פסוקה וברורה לקרוא ברמות וגם במבשרת וגם בהר שמואל ובכל המקומות האלה יקראו ביד' בברכה, ובטו' יחמירו לקרוא אבל בלי ברכה. סעודה יכולים לעשות בשני הימים, מתנות לאביונים ומשלוח מנות בשני הימים. על הניסים וספר תורה יעשו רק ביום יד'".

זאת כאמור בניגוד לפסק של מחותנו של הרב עמאר, הרב יצחק יוסף. הרב עמאר רמז לפסק של הרב הראשי ואמר כי "השנה אמרו שקבר שמואל הנביא והר שמואל יחברו את רמות. הקימו שם כמה תיבות שלחלקם אפשר להיכנס ולחלקם לא. השנה יצא יביע אומר מחדש ששם מרן זצוק"ל כתב בכתב ידו לקרוא ביד' ועל כן אני מחליט: שהשנה יקראו ביום יד' .ולשנה הבאה נבדוק מחדש. אם נמצא שהם צודקים נשנה את הפסק בלי להתבייש", אמר הרב עמאר.

בין הרבנים שוררת מתיחות עזה מאז שהרב עמאר הריץ לרבנות הראשית מתמודד מטעמו, הרב בוארון, כנגד הרב יצחק יוסף.