הרב סתיו: לאזן בין פרסום חשדות לבין רכילות

יו"ר ארגון הרבנים "צהר" מתייחס לפרשת "הזמר מפורסם" ולתוקף צו איסור הפרסום נגדו וטוען: "התייחסות מאוזנת לא תמנע את בושת המשפחה אך תאפשר לגלגלי הצדק לעשות מלאכתם"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 18/11/13 16:28 טו בכסלו התשעד

הרב סתיו: לאזן בין פרסום חשדות לבין רכילות
כיפה, צילום: כיפה

הרב דוד סתיו, יו“ר ארגון הרבנים ”צהר“, מתייחס לפרשת ”הזמר המפורסם“ שהתפוצצה השבוע וגררה דיון ער בנושא תוקפו ומשמעותו של צו איסור הפרסום בישראל, שעדיין אוסר את פרסום שמו של הזמר המפורסם החשוד לכאורה במעשים של בעילת קטינה בהסכמה.

”פסוק אחד נמצא במוקד השיח בישראל בשבוע האחרון, בלי שידענו על כך: לא תלך רכיל בעמך ולא תעמוד על דם רעך“, כתב הרב סתיו בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו, תוך שהוא מציין כי ”מהצד האחד האיסור לרכל ולדבר לשון הרע על אחר, אפילו כשהדברים אמת ומהצד השני החובה להזהיר מפני אנשים מסוכנים, הלכה הנלמדת מהפסוק האוסר לעמוד מנגד כשדם החבר נפגע“.

”איך משקללים את הערכים הללו?“, שאל הרב סתיו, ”מחד פרסום גורף של שמו של אדם יכול לקוברו תרתי משמע בלי יכולת לשקם ולהשתקם, זאת ועוד, האם לא ראינו כיצד נאשמים זוכו בסופו של תהליך? מאידך האם החברה לא צריכה להישמר מפני אלו העלולים לשים את עיניהם בבנותינו או ברכושנו?“.

למסקנה, טוען הרב סתיו, כי ”המפתח מצוי באיזון“. הוא מציין כי יש צורך באיזון ”בין פרסום החשד לבין הצבע הנשפך כדי להעצים את הסיפור והפיכתו לדבר רכילות. התייחסות מאוזנת לא תמנע את בושת המשפחה והילדים, אבל בהחלט תמקם אותה בהקשר המדויק שלה ותאפשר לגלגלי הצדק לעשות מלאכתם ולהוציא לאור את האמת בסופו של תהליך“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן