הרב סתיו: אין רב שלא קורא לענישה חמורה של מבצעי הרצח, איפה מנהיגי הדת בצד השני?

הרב דוד סתיו מותח ביקורת על כך שברציחתם של יהודים, מנהיגי הדת הערביים שותקים. "נורא ואיום שהגענו למצב בו השוואה כזו צריכה להיעשות, ואף על פי כן ראוי שנזכור הבדל זה דווקא בימים הקשים האלה"

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 07/07/14 09:49 ט בתמוז התשעד

הרב סתיו: אין רב שלא קורא לענישה חמורה של מבצעי הרצח, איפה מנהיגי הדת בצד השני?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר, מפנה אצבע מאשימה כלפי מנהיגי הדת הערביים, ומציע להסתכל דווקא בימים אלו על התגובות של הצד השני כשיהודים נרצחים. “דומה שכבר נאמר הכל בגנות פעולות הנקמה שלצערנו הוליכו לאיסור חמור של רצח מתועב. ואכן מדובר במעשה כל כך לא יהודי ואנושי המבאיש את ריחנו בארץ ובעולם”, הוא אומר. "ודווקא לעת הזו ראוי שנשים לב להבדל בין מה שקורה בחברה הישראלית למתרחש בקרב אויבינו".

לדבריו, "אין רב בישראל שלא קורא לענישה חמורה של מבצעי הרצח של הנער הערבי. כמה התבטאויות כאלו הושמעו אצל מנהיגי הדת מהצד השני?”

"נורא ואיום שהגענו למצב בו השוואה כזו צריכה להיעשות, ואף על פי כן ראוי שנזכור הבדל זה דווקא בימים הקשים האלה ויהיו לנו קורטוב של נחמה”, הוא מסכם.

מועצת רבני צהר התייחסה אף היא לרצח. "מביעה זעזוע ושאט נפש מהאפשרות שיהודי רצח את הנער הערבי. מעשה זה מנוגד לחלוטין לאיסור "לא תרצח" עליו נצטוונו במעמד הר סיני, להלכה היהודית לדורותיה ולמוסר האנושי הבסיסי. מעשה זה גורם לחילול שם תורת ישראל ועם ישראל בעולם כולו. תביעתנו המוצדקת לעשיית דין ברוצחי שלושת ילדינו ובמסיעיהם, איננה מצדיקה מעשה נתעב כזה ומחייבת את ממשלת ישראל להעמיד את הפושעים הללו לדין ובמהרה”.