הרב נחום רבינוביץ: לא ללכת לבית הכנסת אם אין מקום מוגן

בראיון ל'כיפה' מסביר הרב רבינוביץ כי במקומות שיש חשש לנפילת טילים מותר להחזיק טלפון סלולרי על מנת לקבל הודעות רלוונטיות. עוד הוא מדגיש: "אם אין מקלט או מקום בטוח בבית כנסת אין להגיע"

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 11/07/14 13:51 יג בתמוז התשעד

הרב נחום רבינוביץ: לא ללכת לבית הכנסת אם אין מקום מוגן
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"אסור להתפלל בבית כנסת השבת אם אין בו מקום מוגן או מקלט", כך קובע הרב נחום רבינוביץ, ראש ישיבת ההסדר במעלה אדומים ואחד מחשובי הפוסקים בציונות הדתית, לקראת השבת, בראיון ל'כיפה'.

"במקומות שחשופים לאיומים, אם מדובר בבתי כנסת שאין בהם מקום בטוח אין להתפלל שם. עדיף להתפלל במניינים קטנים או במקום מוגן, כגון אם יש לבית כנסת קומה תחתונה. אם חס ושלום תהיה פגיעה איך הם ינצלו? זה יכול להיות אסון גדול", הוא קובע.

לדבריו במקומות המרוחקים, שהסיכוי שירו למקום רקטה קטן, יש לדון בנושא באופן פרטני, אך גם תל אביב וירושלים נחשבים כמקום מסוכם. "גם בתל אביב ובירושלים היו הפגזות. לא הרבה אבל היו. למה לתת להם אפשרות לפגוע בנו?", הוא שואל. "יש לדון בכל מקום על פי הנחיות המומחים אבל אם יש סיכוי כלשהו עדיף להתפלל במניין במקלט, במניין קטן ובמידת הצורך גם בבית. בכל מקרה אם יש אפשרות להתפלל במניינים קטנים במקלט זה יותר טוב מכיוון שהתפילה תהיה יותר אמיתית ואמינה. שהקב"ה יזכה את תפילתנו. הוא עשה ניסים בימים האחרונים אבל אסור לסמוך על הנס".

(צילום: ארץ חמדה)

הרב רבינוביץ התייחס גם לנושא החזקת טלפון סלולרי וצפייה בהודעות sms והודעות של אפליקציות רלוונטיות. "מותר להסתובב עם פלאפון בשבת", הוא קובע. "אם חס ושלום תיפול רקטה זה יכול להציל חיי אדם. מותר גם לצפות בהודעות הרלוונטיות בשבת, אבל יש להקפיד שלא להסתכל בהודעות לא קשורות. אם מדובר בהתראה במקום סכנה הרי שהדבר מחוייב מאיתנו". עם זאת, הוא מבהיר כי גם בנושא זה עדיף לשאול את הרב המקומי ואת המומחים, מכיוון שיש לדון כל מקרה וכל אזור לגופו".