הרב נויבירט: צריך להוקיע את תופעת המועדונים עם האלכוהול

הרב רונן נויבירט, רב קהילה ברעננה ומנכ"ל 'בית הלל' תוקף את תופעת המועדונים, בתגובה לרצח החייל יפתח גריידי "אנחנו מקבלים את העובדה שיש מועדונים שגובים חיי אדם כתופעה מקובלת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/04/14 10:38 כב בניסן התשעד

הרב נויבירט: צריך להוקיע את תופעת המועדונים עם האלכוהול
יחצ, צילום: יחצ

"צריך להוקיע את תופעת המועדונים עם האלכוהול", אומר הרב רונן נויבירט, רב קהילת 'אהל ארי' ברעננה ומנכ"ל ארגון רבני 'בית הלל' בתגובה לרצח החייל יפתח גריידי במהלך חג שביעי של פסח (ב').

כזכור. במהלך החג (ב') קטטה מחוץ למועדון 'שש' ברעננה הסתיימה ברצח כאשר יפתח גריידי, חייל בן 18 מגבעתיים, נדקר בחפץ חד. החשוד נמלט מהזירה לאחר הדקירה ובמהלך היממה האחרונה עוכבו לחקירה 20 בני נוער בתחנת כפר סבא. שני חשודים יובאו היום (ג') להארכת מעצר בבית המשפט בפתח תקווה. מחקירה ראשונית התברר כי לדקירה קדם ויכוח בין בליינים בתוך המועדון, בעקבותיו הוצאו מהמתחם על ידי המאבטחים, אך בחוץ התחדש העימות בין הצדדים. הדוקר הרים מהרצפה חפץ חד איתו דקר את גריידי בפלג גופו העליון.

בתגובה, אומר הרב נויבירט כי יש להוקיע את התופעה מהשורש. "יותר מדי אירועי אלימות מתרחשים במועדוני הנוער בתקופה האחרונה. אסור שחדשות כאלו ידחקו לידיעה האחרונה במהדורת החדשות. זה רק מגביר את האדישות והאטימות לרעה החולה הזו. כל ידיעה כזו צריכה לזעזע את אמות הספים", הוא אמר בראיון ל'כיפה'.

"עלינו כחברה, ללא הבדל בין דתיים, מסורתיים או חילוניים, לגנות את התרבות הזולה הזו שמובילה פעמים רבות לאלימות ולעתים אף גובה חיי אדם. כאלטרנטיבה אנו צריכים יחדיו לעודד תרבות גבוהה יותר ולדרוש מהמבוגרים להכווין לשם את הנוער והצעירים", הוסיף ואמר כי בעוד תיאטרון, סרט קונצרט או מופע מוזיקלי וכדומה הינם לגיטמים מועדון נוער עם אלכוהול וריקודים הם דברים שצריכים להוקיע מכל וכל.

"למותר לציין, אני הייתי מעדיף לראות את הצעירים והצעירות בקבלת שבת או בסעודת שבת, אך מתוך הבנה שזה לא יקרה מחר, אנו צריכים לצאת בקריאה חברתית משותפת נגד תרבות הבילוי הנבובה הזו, שמהווה ממש סכנת נפשות".

לדבריו, מבחינתו גם מועדונים ללא אלכוהול הינם בילוי ראוי אך אין צורך לעצור את התופעה, לעומת זאת הגדיר את המועדונים עם האלכוהול כ"סכנת נפשות". לטענתו "בדיוק כמו שנלחמים בתאונות דרכים למרות שברור שאי אפשר לעצור את התופעה לחלוטין, כך גם בנושא המועדונים עם האלכוהול".

"אנחנו מקבלים את העובדה שיש מועדונים שגובים חיי אדם כתופעה מקובלת בחברה", הוא זועם ומדגיש בשנית שאין מדובר בנושא דתי אלא בנושא חברתי. "המחאה צריכה להגיע מכולם. בתור רב הייתי צריך לומר שאני מעדיף שכולם יהיו בבית הכנסת אבל ברור שכרגע זה לא הולך לקרות ולכן אני קורא יחד עם עמיתים שאינם דתיים למנוע לפחות את התופעה הבעייתית הזו".

"חייבים ליצור מגמה כללית בציבור שתוקיע את התופעה הזו כי היא מובילה לאלימות ולרצח. חבר'ה רוצים לבלות ויש להם הרבה אנרגיות. מועדון יכול להיות בילוי מאוד מעניין אבל הפורקן הזה מוגזם ומוביל לדברים מסוכנים. ברגע שתהיה תנועה שמוקיעה את הנושא יהיו אנשים שיחשבו פעמיים ברמה המוסרית ולא דווקא כי אומרים להם לא לעשות. לכן אי אפשר למנוע את הנושא בחוק", מסכם הרב נויבירט.