הרב נויבירט לחרדים: גנו את אלו שלא עומדים בצפירה

יו"ר ארגון רבני בית הלל, הרב רונן נויבירט קורא לחרדים לקרוא תפילה לזכר חללי צה"ל בישיבות ולשלוח תלמידי ישיבות לבתי העלמין ביום הזיכרון. "הראו שאתם שותפים גם לכאב על חללי מערכות ישראל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/05/14 10:12 ד באייר התשעד

הרב נויבירט לחרדים: גנו את אלו שלא עומדים בצפירה
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

הרב רונן נויבירט, רב קהילת אהל ארי ברעננה ויו"ר ארגון רבני בית הלל פנה במכתב פתוח לחרדים בו קרא להם להשתתף באופן אקטיבי ופומבי באירועי יום הזיכרון על מנת להעמיק את הקשר בין המגזר החרדי לשאר אזרחי המדינה. "למרות שאני מאמין שכל אזרח חייב לשרת את המדינה, אני מכבד את טענתכם שאתם משרתים ע"י לימוד התורה אשר שומר ומגן על עם ישראל וארץ ישראל".

הרב נויבירט הדגיש כי "אם אכן אתם רואים את לימוד התורה בישיבה כשותפות בנשיאה בנטל של עם ישראל, אנא הראו שאתם שותפים גם לכאב על חללי מערכות ישראל שחרפו נפשם בעד תקומת העם והארץ".

עוד קרא הרב לחרדים לקיים טקסים בזמן הצפירה מחר (ב'), יום הזיכרון, בו יקראו תפילת יזכור לזכר חללי צה"ל וכן לשלום החיילים בנוסף למספר תהילים עבורם. "הראו לכולם שגם אתם שותפים לכאב. מבטיח אני לכם שאין בזה ביטול תורה אלא קיומה של תורה", כתב והוסיף כי הוא ממליץ לשלוח תלמידי ישיבות לבתי העלמין.

"מחר, יום הזיכרון בשעה 11:00 בבוקר צפויה להיות הפגנת המונים", כתב הרב. "מאות אלפי ישראלים יתייחדו בבתי הקברות עם זכר קרוביהם או חבריהם שנפלו בקרב. מפציר אני בכם שתשלחו את תלמידיכם להשתתף בהפגנת המונים זו, שהרי כבר למדנו שאין ביטול תורה בהפגנה שמטרתה קידוש השם. אם רבבות תלמידי ישיבה חרדים יפקדו את בתי העלמין ביום הזיכרון - יהיה זה קידוש השם שאין חזק ממנו ועשויה זו להיות הפגנה יעילה בהרבה מהפגנת המיליון שערכתם לאחרונה", כתב והוסיף כי "אם תראו לכולם שאתם חלק מאיתנו, שגם אתם שותפים לנטל, לכאב ולשמחה, בטוחני שרבים רבים יהיו קשובים לטענתכם על חשיבות לימוד התורה להגנה על עם ישראל, טענה שגם אני מזדהה איתה ביסודה".

גם לנושא אי העמידה בצפירה התייחס הרב נויבירט וקרא להוקיע את התופעה. "גם אם הנכם סבורים שהצפירה איננה הדרך הראויה לזכור את הנופלים ולכבד את זכרם, נסו לכבד את החיים אשר עשויים להיפגע מאוד, שלא לדבר על המשפחות השכולות. שלא אובן שלא כשורה".

"איני מכליל וברור לי שיש רבים בציבור החרדי שמכבדים את הצפירה, אבל אני מציע לכם להפוך זאת לנורמה ולגנות את מי שלא נוהג כן, על מנת להיות חלק מהעם היושב בציון, ולו מפני "דרכי שלום", כתב וסיכם בבקשה לבני המגזר החרדי: "נסו לשבור את מחיצות הברזל המפרידות ביניכם לבית החברה הישראלית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן