הרב נבון: אריק אינשטיין היה השריד האחרון של ארץ ישראל הישנה והטובה

"המדינה אבלה", כותב הרב חיים נבון, "מאז רצח רבין הרדיו לא נשמע כך". הרב דוד סתיו: "הכאב המציף אותנו היום מבטא את הצמא והכיסופים של כולנו לישראל של ערכים וציונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/13 12:30 כד בכסלו התשעד

הרב נבון: אריק אינשטיין היה השריד האחרון של ארץ ישראל הישנה והטובה
יחצ, צילום: יחצ

הרב חיים נבון נפרד היום (ד‘) מאריק אינשטיין, שהלך אמש לעולמו בגיל 74 ויובא אחר הצהריים למנוחות. ”מאז רצח רבין לא נשמע כך הרדיו: המדינה אבלה“, כתב הרב נבון בעמוד הפייסבוק שלו.

”בשנים האחרונות מלמדים אותנו שוב ושוב שישראל האהובה של פעם הייתה בעצם דכאנית ואטומה: כלפי מזרחיים, כלפי ערבים, כלפי דתיים... אריק איינשטיין היה השריד האחרון שהזכיר לנו שארץ ישראל הישנה והטובה הייתה גם עדינה וצנועה וערכית ויפה“, הוסיף הרב נבון.

הוא ציין כי ”את אריק איינשטיין איש לא היה מגדיר כ״זמר מפורסם״, אף שהוא היה זמר, הזמר בה״א הידיעה, וגם די מפורסם. שהרי בעיניו - וגם בעינינו - פרסומו היה רק תוצר לוואי זניח של גדולתו. לא כמו הזמרים המפורסמים של היום, שפרסומם אומנותם והמוזיקה היא רק כלי“.

הרב נבון ציין כי המספידים את אינשטיין ”מזכירים כמה היה צנוע. התכונה הזו כל כך בולטת לנוכח קהילת הסלבריטיז הישראלית, שנראית לעתים כלהקת בבונים אחוזי בולמוס“. הוא הזכיר כי אינשטיין ”לא רצה את כל הכסף והכוח והפרסום. גם בעשייה המוזיקלית היה צנוע. היום כל מלחין מתעקש גם לכתוב שירים וגם לשיר אותם, גם אם הטקסטים עילגים והקול מזייף. אריק כתב כמה טקסטים יפים, אבל ידע במה כוחו גדול באמת, ונדרש בצניעות למשוררים הגדולים ולמלחינים המוכשרים, שמהם הפיק את המיטב. הצניעות שלו הייתה גם חתירה לשלמות“.

גם הרב דוד סתיו, רב היישוב שוהם ויו“ר ארגון רבני ”צהר“, התייחס לפטירתו של אינשטיין, דרך מילות השיר ”אני ואתה נשנה את העולם“. במהלך הרצאה שהעביר בישיבה תיכונית סוסיא, במסגרת יום עיון לזכרו של המח״ט דרור וינברג, סיפר הרב סתיו כי ”דיברנו על מילות השיר הזה ועל כמה שתרבות בכלל ושירה בפרט מעצבים את זהותנו כפרטים וכחברה. הכאב והגעגוע המציפים אותנו הבוקר, מבטאים את הצמא והכיסופים של כולנו לישראל של פעם, ישראל של ציונות, של ערכים ושל הרצון לשנות את העולם ולהפוך אותו למקום טוב יותר לכולם“.