הרב מצגר קורא לגבאים: "חלקו את עלוני השבת רק לאחר התפילה"

הרב הראשי לישראל נגד הצפת בתי הכנסת בעלוני השבת: "העלונים מושלכים בבתי הכנסת בצורה לא מכובדת". לדבריו, קריאתם בבתי הכנסת היא "נוהג פסול וקלוקל"

חדשות כיפה אורי פולק 24/05/12 15:48 ג בסיון התשעב

הרב מצגר קורא לגבאים: "חלקו את עלוני השבת רק לאחר התפילה"
א.ב-cc-by, צילום: א.ב-cc-by

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, קורא לגבאי בתי הכנסת להימנע מלחלק את עלוני השבת לפני תפילת ליל שבת, כדי למנוע מראש אפשרות שהמתפללים יעיינו בעלונים במהלך התפילה או קריאת התורה.

באגרת שהפיץ היום (ה') הרב מצגר לקראת חג השבועות, הוא טוען כי "בשנים האחרונות יש תופעה מבורכת של עלונים רבים המחולקים בבתי הכנסת, מרהיבי עין במראם ועשירים בתוכן רב מגוון. תופעה זו מבורכת וחיובית, כי רבים המקבלים תועלת מדברי התורה והרעיונות היפים המתפרסמים בעלוני אלו. אולם כרוך בצידה גם נזק לא קטן, כאשר ישנם כאלו המביטים וקוראים בעלונים אלו בבתי הכנסת בזמן התפילה או קריאת התורה וכדומה".

הרב מצגר מכנה את הנוהג הזה "פסול וקלוקל" וטוען כי "עלינו לזכור כי בשעת התפילה אנו עומדים לפני המלך וחלילה לנו מלהעביר את הזמן במחשבות שונות על נושאים אחרים".

לדבריו, "טוב יעשו גבאי בתי הכנסת אם ידאגו לכך שהעלונים יונחו בבית הכנסת רק לאחר סיום התפילה, כדי שיוכלו המתפללים לקחתם עמם הביתה לעיין בהם, ולא בתחילת התפילה, כדי למנוע מצב בו יעלעלו בהם בזמן התפילה".

הוא מציין כי נוהל זה גם יסייע לצמצם את התופעה במסגרתה "עלונים מושלכים לעתים בבית הכנסת בצורה לא מכובדת, עקב פיזורם בידי הקוראים בפינות השונות של בית הכנסת".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן