הרב מצגר על שחרור חגי עמיר: "להתגאות בעצמו? זו בושה"

הרב הראשי לישראל התייחס לשחרור אחיו של הרוצח יגאל עמיר, שהורשע בשותפות לרצח ראש הממשלה המנוח. "כנראה ש-16 וחצי שנים לא הספיקו לו כדי להסיק מסקנות", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 04/05/12 16:07 יב באייר התשעב

הרב מצגר על שחרור חגי עמיר: "להתגאות בעצמו? זו בושה"
Itzik Edri -cc-by, צילום: Itzik Edri -cc-by

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, התייחס היום (ו') לשחרורו של חגי עמיר, אחיו של הרוצח יגאל עמיר ומי שהורשע בשותפות לרצח ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, נוכח העובדה כי חגי עמיר לא הביע חרטה על מעשיו עם שחרורו מ-16 וחצי שנות מאסר.

"להתגאות בשותפות למעשה רצח זו בושה, חרפה וחוצפה. ככל הנראה 16 וחצי שנים לא הספיקו לו כדי להסיק מסקנות", אמר הרב מצגר. חגי עמיר, שהורשע לפני 16 וחצי שנה בקשירת קשר לרצח רבין, השתחרר מכלא איילון. הוא יצא מבית הכלא כשהוא מחייך ומיד לאחר מכן התחבק עם בני משפחתו ופעילי ימין.

עמיר הגיע לפני שעה קלה לבית דודיו שביישוב שבי שומרון, אשר הכינו לו את השלט "כמה טוב שבאת הביתה". עם זאת, תושבי היישוב הביעו התנגדות לביקור, הציבור שלטים הנושאים את הכתובת "לא תרצח" ואף ערכו משמרות מחאה מול הבית.

אחד מתושבי היישוב אמר כי הם "מתנערים לחלוטין מהביקור הזה וכמובן שמתנערים לחלוטין מכל מה שקשור לרצח רבין. מדובר בביקור פרטי לחלוטין שאנשים לא רואים בעין יפה. אין לנו איך למנוע את זה, אבל אנחנו מאוד לא מרוצים מהביקור".

מנגד, אחיו של חגי, אמיתי עמיר, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו הודעה נגד הגינויים כלפי המשפחה. "הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו. צבועים נמאסתם! אתם הולכים ונעלמים. בלי שורשים ובלי אמונה סופכם לנבול כעלה יבש", כתב אמיתי עמיר. "שילם את חובו לחברה- לא כשמדובר באחים עמיר. שלטון החוק ובית משפט- לא כשזה נוגע לאחים עמיר, זכויות אדם הומניטריות - לא כשמדובר באחים עמיר, אבל עוצמה ואמונה תמיד מנצחים בסוף. זהו יום חגנו", הוא כתב.