הרב מצגר נגד "חוק צהר": ירבה ממזרים בישראל

הרב הראשי שיגר מכתב לכלל חברי הכנסת, בו הוא מבקש מהם להתנגד להצעת החוק שתפתח את אזורי הרישום לנישואין, זאת בטענה כי יישום החוק הינו "הרה אסון ועלול לגרום לריבוי ממזרים"

חדשות כיפה אורי פולק 05/01/12 21:19 י בטבת התשעב

הרב מצגר נגד "חוק צהר": ירבה ממזרים בישראל
א.ב-cc-by, צילום: א.ב-cc-by

הרב הראשי יונה מצגר שיגר היום (ה') מכתב לכלל חברי הכנסת, בו הוא מבקש מהם להתנגד ל"חוק צהר" אשר יובא בקרוב לאישורה של מליאת הכנסת בקריאה ראשונה.

כפי שדווח בכיפה, החוק, לפיו בני זוג יוכלו להירשם לנישואים בכל מקום בארץ ולא רק בעיר מגוריהם, עבר ברוב של 57 חברי כנסת בעד ו-15 מתנגדים. מרבית חברי סיעת "האיחוד הלאומי" התנגדו לחוק, מטעמים הלכתיים.

הרב מצגר טוען במכתבו לחברי הכנסת כי החוק "עלול להביא לריבוי ממזרים בעם ישראל". הוא כתב לח"כים כי הוא פונה אליהם "בקריאה נרגשת מתוך חשש עמוק לשלמות ואחדות עמנו לבל תכשלו חס וחלילה בתמיכה בו מבלי להכיר את גודל הסוגיה, עומקה ורוחבה שכן אין הדברים יוצאים כדי פשוטם".

לטענת הרב הראשי, לאישור החוק עלולות להיות "השלכות מרחיקות ביחס לעתיד עמנו" ועל "צביונה היהודי של ארצנו". הוא ציין כי "פתיחת אזורי הרישום באופן שבו הוצע הינו הרה אסון ועלול לגרום למצב חמור של ריבוי ממזרים בעם ישראל, לייצר מכשולים של נישואים לפסולי חיתון ושאר אסירי תורה".

הרב מצגר מסביר במכתבו כי "עד כה הייתה הרבנות הראשית הגורם האמון על רישום הנישואים במדינת ישראל. כל הפלגים והזרמים הכירו בסמוכתה. אולם, אם יפתחו אזורי הרישום, תהיה בעיה לסמוך על רישומי הרבנות הראשית".

תוצאת המהלך, לדברי הרב מצגר, היא ש"קהילות רבות וחשובות יבחרו שלא לסמוך על הרבנות הממלכתית ויקימו להן ספרי יוחסין משלהן, וכך במקום להוות כור היתוך ולהגשים את חזון קיבוץ הגלויות נמצא עצמנו פלגים פלגים אשר אינם מתחתנים זה עם זה ועמל של 90 שנות רבנות ויותר ממאה שנות ציונות ירדו חלילה לטמיון".