הרב מצגר: הייתם שבעה קנים, שישה כבו

הרב הראשי לישראל ספד לששת בני משפחת שעאר, שנספו באסון השריפה ברחובות והובאו היום למנוחות: "ריבונו של עולם, די לצרותינו. איך אפשר לתפוס או להסביר את גודל האסון?"

חדשות כיפה אורי פולק 27/03/12 18:11 ד בניסן התשעב

הרב מצגר: הייתם שבעה קנים, שישה כבו
merdi-cc-by, צילום: merdi-cc-by

מאות בני אדם ליוו היום (ג') למנוחות את שש בני משפחת שעאר, שנספו באסון השריפה אמש בעיר רחובות. האב גיא (38) וילדיו אליאב (11), אביתר (8), אמיתי (7), שירה (3) ואיתמר (2), נטמנו בבית העלמין "מרמורק" שבעיר. אם המשפחה לא השתתפה בלוויה בשל מצבה הנפשי הקשה.

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, נשא דברים בלוויה ואמר: "איך אפשר להסביר את גודל האסון? ריבונו של עולם, השבוע מתו ילדים גם בטולוז וגם פה, ברחובות. איך אפשר לתפוס את זה? אלוהים שבשמיים, ריבונו של עולם, דיינו, די לצרותינו. כמה אנו צריכים ללוות ילדים באסונות שכאלה".

"כל בית ישראל בוכים את השריפה ששרף השם. איזה זעזוע. איך אפשר להבין את מחשבותיו של הקדוש ברוך הוא, להשאיר אמא לבדה. מקריבה את כל המשפחה כליל לשם", הוסיף ואמר הרב מצגר.

הרב מצגר פנה בדבריו לאם אביבית, היחידה שנותרה מהמשפחה, ואמר כי היא ובעלה גידלו משפחה לתפארת. "שמעתי על גיא הרבה שבחים. כמה הוא היה אהוב על הבריות ומסור לגידול הילדים. הייתם בבחינת מנורה של שבעה קנים, ששת הקנים כבו ואת נותרת נר יחיד. כולנו מברכים אותך שתצליחי להקים את המנורה מחדש".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן