הרב מלמד: על כל רקטה - להחריב בית בעזה

בעקבות מבצע ”עמוד ענן“ טוען ראש ישיבת הר ברכה כי יש לחדד את המדיניות ההתקפית של צה“ל ולחזור לעידן הסיכולים הממוקדים. הוא תוקף את אנשי השמאל וטוען: ”אמרנו לכם שאם נמשיך בנסיגות נחזק את הטרור“

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 22/11/12 14:19 ח בכסלו התשעג

הרב מלמד: על כל רקטה - להחריב בית בעזה
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

הרב אליעזר מלמד, ראש ישיבת ”הר ברכה“, מסכם את מבצע ”עמוד ענן“ שהסתיים אתמול (ד‘) בהפסקת אש בין ישראל לחמאס וטוען כי יש לחדד את מדיניות הפעילות ההתקפית של צה“ל לקראת המבצעים הבאים.

צריך להודיע שמעתה על כל פגז של מרגמה שיירו לעברנו נחריב לפחות בית אחד, על ירי טיל פרימיטיבי נחריב חמישה בתים, על טיל מתקדם עשרה, ועל המתקדמים ביותר - עשרות. לקיים בהם את הקללה הערבית "יחרב ביתך"“, כך טוען הרב מלמד במאמר המתפרסם היום בעיתון ”בשבע“.

לדברי הרב מלמד, ”אם הם פוגעים בכלכלה שלנו באמצעות השבתת אזור הדרום, הם יספגו נזקים כפולים ומכופלים. כדי שלא לפגוע באזרחים שלהם, נצטרך להודיע מראש על מועד ההפצצה ומקומה, כדי שיוכלו לברוח. הבתים המיועדים להחרבה צריכים כמובן להיות קודם כל בתיהם של ראשי המחבלים והשכונה שסביבם - אוי לרשע ואוי לשכנו. כדי לנצח את המערכה הזו, ייתכן שהפצצות כאלה תספקנה. כמובן נספוג על כך גינויים צבועים באו"ם, אבל לא במידה שתגרום נזק ארוך טווח“.

כמו כן טוען הרב מלמד כי יש לחזור למדיניות הסיכולים הממוקדים, בהנחה כי ”אם רוצים שלא לסכן את חיילינו במבצעים יבשתיים, יש הכרח להודיע כי מעתה ואילך נחסל גם מחבלים שנמצאים בקרב בני משפחותיהם. אמנם נשתדל לפגוע רק במחבלים, אבל קירבת אזרחים אליהם לא תמנע אותנו מפעולה נגדם“.

הרב מלמד מקדיש חלק ניכר ממאמרו לטענת ”אמרנו לכם“. הוא מציין כי ”אמרנו בעקבות הסכמי אוסלו, שכל מקום שניסוג יתקפו אותנו. אמרנו שמעזה יירו טילים על אשקלון, וכל אישי השמאל הוזי השלום טענו שאנחנו מהלכים אימים על הציבור - ועתה כבר יורים על גוש דן. הזהרנו שנסיגה מגוש קטיף תחזק את שונאינו, ואישי הממשלה והביטחון השיבו בשחצנות שלהפך, הנסיגה תגביר את הביטחון. התרענו שהפקרת ציר פילדלפי תגרום להזרמת נשק וטילים לרצועה, והם אמרו שיש הסכמות עם הפלשתינים והמצרים ששום דבר לא יזלוג מסיני לרצועת עזה, והנה כבר שנים עוברת אספקה שוטפת של טילים ושאר אמצעי לחימה דרך סיני לעזה. אמרנו שהנסיגה תעלה את החמאס לשלטון, והם טענו כי להפך - היא תחזק את אש"ף. אמרנו שאם לאחר הנסיגה נצטרך להילחם בהם יהיה הרבה יותר קשה, ניאלץ להילחם בשטח בנוי ומצבנו הבינלאומי יהיה קשה בהרבה. והם טענו להפך, שאם לאחר הנסיגה הערבים יפתחו עלינו באש - נוכל להכות בהם בלי מעצורים. שאלנו: הרי הם יירו טילים מתוך בתי אזרחים? והם הפטירו בפטרונות: ראשית, אין להם טילים. שנית, אם יירו נוריד את הבתים שמתוכם יירו. והנה עתה הם יורים ויורים, ומתברר שמבחינה בינלאומית אין שום לגיטימציה להפצצת בתים מאוכלסים“.

הרב מלמד אף תוקף את אמצעי התקשורת בישראל וטוען כי ”האנשים שמובילים את הממסד התקשורתי מנוכרים לעמם ולמורשתם. הם אמנם לא מעזים לדבר נגד החיילים או תושבי הדרום והמרכז המותקפים. אבל בתוך ליבם הם מאמצים את הצדק שבעמדת האויב, והם מקווים שאם נקבל את טענות האויבים שהארץ הזו שייכת להם, אזי הערבים יהיו מוכנים להסכים לקיומה של מדינת ישראל בגבולות הקו הירוק“.