הרב מלמד: מצבנו הכלכלי מצוין, תפסיקו להתפנק ולהתלונן

הרב אליעזר מלמד תוקף את אנשי המחאה החברתית: "מצבנו הכלכלי טוב בהרבה ממצבם של הדורות הקודמים". יחד עם זאת, הוא קורא לממשלה לפעול למען הוזלת עלויות הבנייה והחינוך

חדשות כיפה אורי פולק 16/05/12 10:37 כד באייר התשעב

הרב מלמד: מצבנו הכלכלי מצוין, תפסיקו להתפנק ולהתלונן
Hanay-cc-by-sa, צילום: Hanay-cc-by-sa

הרב אליעזר מלמד, ראש ישיבת "הר ברכה", יוצא בביקורת כלפי אנשי המחאה החברתית וטוען כי המצב הכלכלי בישראל טוב לאין ערוך מכלכלת ישראל בעבר וכי "הקושי הכלכלי הגובר של זוגות צעירים - איננו נכון כלל".

בטורו האישי שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעיתון "בשבע", טוען הרב מלמד כי "כל הדיבורים על "קשיי הפרנסה שהולכים וגוברים ומשתרגים על צווארינו" או "הקושי הכלכלי הגובר של זוגות צעירים" אינם נכונים כלל, ויש בהם כפיות טובה לה' על כל הטוב והשפע שמקיף אותנו. במקום להתפנק ולהתלונן, עלינו לראות נכוחה את מצבנו הכלכלי הטוב, ולדעת שחובה כפולה ומכופלת עלינו להפריש מעשר וחומש".

לטענת הרב מלמד, "מצבנו הכלכלי טוב בהרבה ממצבם של הדורות הקודמים. אנחנו חיים בבתים גדולים פי כמה. בעבר בתים כשלנו נקראו ארמונות. יש לנו מים זורמים בשפע, שירותים צמודים. המשפחה הענייה ביותר אוכלת כיום יותר משאכלה משפחה עירונית ממוצעת לפני מאה שנה".

יחד עם זאת, הרב מלמד איננו מתעלם ממצוקת חלק מהזוגות הצעירים והוא אכן טוען כי המנהיגות בישראל "אינה טורחת מספיק למען הוזלת עלויות הבנייה והחינוך". עם זאת, לדבריו, גם הציבור, שלטענתו "אינו תובע זאת", הינו "שותף מלא באחריות".