הרב מלמד יזכה לתמיכת האיגוד

שר הביטחון החליט לזמן לשימוע את הרב מלמד, איגוד ישיבות ההסדר: נעמוד מאחוריו בכל מחיר.

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 09/12/09 00:00 כב בכסלו התשע

הרב מלמד יזכה לתמיכת האיגוד
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

בעקבות פגישת רבני איגוד ישיבות ההסדר עם שר הביטחון בקריה אמש, הודיע השר ברק כי יזמין את הרב מלמד לשימוע בתוך 48 שעות, שלאחריהם יחליט האם לבטל את ההסדר עם ישיבת הר ברכה בראשותו של הרב מלמד. במהלך השיחה הקריא ברק מספר קטעים מספרו של הרב מלמד שלדבריו מצביעים על קריאה לסרבנות ולבסוף החליט, כאמור, לדבר עם הרב מלמד באופן אישי.

עם זאת גורמים שנכחו בפגישה דיווחו כי הפגישה התקיימה באווירה חיובית ונעימה. ראשי ישיבות ההסדר הודיעו במהלך הישיבה כי הם מגנים את ההפגנות נגד הצבא, אך לא יסכימו לפגיעה בחופש הביטוי של ראשי הישיבות.

"אני מתנגד להפגנות" אמר היום הרב דרוקמן בראיון לגלי צה"ל. "אבל יש גם חופש אקדמי ואנחנו לא משטרת מחשבות. יש עוד גורמים שמסיתים נגד צה"ל, לא יכול להיות שיהיו מרצים שמגנים את הצבא ועוד מופיעים מול פורומים של הצבא". הרב דרוקמן אמר כי שר הביטחון ציין כי איננו הכיר את התופעה, בה מרצים המופיעים בפני חיילים מגנים את הצבא במהלך בפומבי. "אחרי ההתנתקות והאירועים האחרונים, אם יפעלו כנגד ישיבות ההסדר, הציבור הדתי לאומי ירגיש שהוא נדחק לפינה. שר הביטחון קלט את הדברים ולכן החליט לזמן את הרב מלמד לשימוע" סיכם הרב.

"הרב מלמד לא ישנה את דעתו"

"אין שום סיכוי שהרב מלמד ישנה את דעתו ההלכתית, שהיא לא רק דעתו אלא גם דעתו של הרב גורן והרב שפירא" אומר עורך העיתון "בשבע" עמנואל שילה המפרסם את טורו של הרב מלמד מדי שבוע. "אפילו מי שחולק עליו מודה שהוא אינו נמצא בדעת יחיד. אני מסכים עם איגוד ישיבות ההסדר שאומר שלא מקובל שבגלל דעותיו התורניות של רב יחשוב שר הביטחון שיש לו זכות להפסיק את ההסדר עם ישיבה כזו או אחרת. הרבנים הם אזרחים, הם לא עובדי צה"ל ושר הביטחון שוכח את זה".

לגבי סוגיית המימון הצבאי טוען שילה שהמדינה מעבירה כספים לכל הישיבות והמעבר שלהם דרך משרד הביטחון הוא טכני בלבד. "הרב מלמד מאוד לא היה רוצה להיות במצב שמישהו יניף חרב איום ויביא לכך שהוא יצטרך להימנע מלהביע את דעתו. נאמר "לא תגור מפני איש" לרב יש חובה לומר את דעתו התורנית. אני לא מאמין שזה יגרום לרב לשנות את דעתו ואוי לנו שמנסים לשנות דעה של תלמיד חכם".

איגוד הישיבות: "מאחורי הרב מלמד באופן מלא"

"העמדה החד משמעית של האיגוד היא שמתנגדים לסגירת ישיבות אפילו ישיבה אחת ואפילו עם עמדותיה מנוגדות לעמדות האיגוד" אמרו היום לכיפה באיגוד ישיבות ההסדר. "הפתרון של השימוע נכון אם יסתיים בבירור בלבד ולא יתברר כהליך כוחני, אם כן זה ייצור משבר עצום בין הישיבות לצה"ל. אין אמירה כזאת שהרב הביא את זה על עצמו-לראשי הישיבות יש זכות להביע את עמדותיהם. האיגוד עומד מאחורי הרב מלמד באופן מלא וזה גם מה שנאמר בפגישה לשר הביטחון".