הרב מלמד: הממשלה לא בונה בירושלים, לכן מחירי הדיור עולים

הרב אליעזר מלמד טוען כי מדיניות הממשלה היא "רשלנות הגובלת בפשיעה" וכי הבנייה המצומצמת בירושלים פוגעת ביכולתם של ישראלים רבים להתגורר בה. "העיר לא מתחדרת, פשוט לא בונים בה מספיק", הוא מסביר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/12/12 13:51 ז בטבת התשעג

הרב מלמד: הממשלה לא בונה בירושלים, לכן מחירי הדיור עולים
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

הרב אליעזר מלמד, רב היישוב הר ברכה, תוקף את מדיניות הממשלה באשר לבנייה בעיר הבירה ירושלים וטוען כי מדיניות הממשלה מביאה לידי עליית מחירי הדיור ו“התחרדות“ העיר, שכן רק מעטים מסוגלים להתגורר בה.

”יהודים רבים משתוקקים לעלות לירושלים ולהתגורר בה, אבל לא בונים מספיק - לא במזרח העיר ולא במערבה“, טוען הרב מלמד במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעיתון ”בשבע“, וטוען כי ”מעריכים שכדי לספק את הביקוש של משפחות יהודיות, צריך לבנות בירושלים כארבעת אלפים דירות חדשות בשנה. בפועל, בשנים האחרונות נבנות בירושלים פחות מאלפיים דירות בשנה. כתוצאה מכך המחירים עולים ומשפחות רבות אינן יכולות לחשוב על קניית בית בירושלים“.

עוד כותב הרב מלמד כי ”טוענים שיהודים בורחים מירושלים מפני שהיא מתחרדת, אבל המציאות היא שפשוט לא בונים מספיק דירות. כ-300 אלף יהודים מבני ירושלים נאלצו לעזוב בעשרים השנים האחרונות את עיר הולדתם, רובם בגלל קשיי דיור. ומה עם כל שאר היהודים שהיו רוצים לעלות לירושלים אילו מחירי הדיור היו סבירים?“.

לדעתו, לו היו מפשירים מיד את כל תוכניות הבנייה בירושלים, ”היה ניתן אולי לבנות כששת אלפם דירות בכל שנה, המחירים היו מתחילים לרדת, וירושלים היתה הולכת ונבנית כראוי לעיר הקודש והמקדש, בירת ישראל, קריית מלך רב, משוש כל הארץ“.

הרב מלמד מציין כי התנהלות הממשלה בנושא היא ”רשלנות הגובלת בפשיעה“. לדעתו, ”הממשלה לא מילאה את חובתה המקודשת לבנות את ירושלים ואת יהודה ושומרון. בכך היא הפרה לא רק את הבטחתה לבוחרים, אלא גם את שבועת הנצח: ’אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני. תדבק לשוני לחכי אם לא אזכרכי, אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי‘“.

לסיכום טוען הרב מלמד כי מעבר לצום הקרוב על פריצת חומות ירושלים, על ”כל אחד ואחד מאיתנו לתבוע מהמתמודדים לכנסת ולממשלה להתחייב לבניין ירושלים, יהודה ושומרון. הכניעה ביהודה ושומרון הובילה להקפאה בירושלים, וגוררת זעם בינלאומי על כל הפשרת בנייה בשכונות ירושלים“.