הרב ליאור פוסק: לפעול באיראן גם בלי עזרת ארה"ב

הרב דב ליאור מצדד בעמדת נתניהו בסוגיית הגרעין האיראני ולדעתו "מדובר בגורלנו ועלינו להחליט לבד. יש לנו יכולת ואנחנו חייבים לנצל אותה ולתקוף את האויב ולא לחשוב מה יאמרו הגויים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/09/12 13:52 יא בתשרי התשעג

הרב ליאור פוסק: לפעול באיראן גם בלי עזרת ארה"ב
יחצ, צילום: יחצ

הרב דב ליאור, רבה של קריית-ארבע חברון, פוסק כי מבחינת ביטחון ישראל יש לפעול באיראן גם באופן עצמאי - ולא להמתין לסיוע מצד ארה"ב לצורך תקיפה משולבת.

בראיון שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון "ארץ ישראל שלנו", טוען הרב ליאור כי "עם ישראל חייב לעמוד בתוקף ולהדביר את האויב ולא לחשוב מה יאמר ג’ון ומה יאמר איוון. היום יש לנו יכולת, ואפילו אם ארה”ב תתנגד, חייבים לנצל את היכולת שלנו לתקוף את האויב".

(צילום: shutterstock)

"אצל האמריקאים זו שאלה של נוחיות, ואצלנו מדובר בגורלנו, ועלינו להחליט לבד", קבע הרב ליאור. הוא הזכיר כי "בשואה ארצות הברית מיאנה להפציץ את מסילות הברזל שהובילו את רכבות ההשמדה. אני מטיל ספק בכך שארה”ב היא בת בריתנו. זה הכול אינטרסים. וכפי שנאמר על רושלים “כל רועיה בגדו בה”. ראש הממשלה צריך שתהיה לו התעוזה לחסל את האויב ולפעול ללא פחד".

לציבור הרחב אמר הרב ליאור כי "אסור לתת לרגש הפחד לקנן בלבנו. צריך כמובן לנקוט באמצעי זהירות, אבל כשקורים אירועים לדעת שהם באו בכדי שאנו נפיק מהם לקחים". לטענתו, עם ישראל צריך להיות סמוך ובטוח שהקב"ה "ישפיל וידביר את אויבינו ואין לפחד".

"אין ספק שכל האיומים מאירן והטרור הם תוצאה שלצערנו, חלק מעמנו לא מכיר בתהליך האלוקי של קדושת ארץ ישראל וחזרתו של עם ישראל לארצו", הוסיף הרב ליאור, שקבע כי "אין שלום ולא יהיה שלום. הערבים הם שונאי שלום, ותפקידנו לעמוד ולשמור על ביטחוננו, ולשמור על הדבר האמיתי שהוא ארץ ישראל".