הרב ליאור על מעצרו: "עלילה שפלה מאוד"

רבה של קריית-ארבע חברון התקבל בתשואות על ידי מאות מתלמידיו, לאחר שיצא מהחקירה נגדו. "להאשים רבנים בהסתה לגזענות לקוח מעולם ברברי", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 28/06/11 09:29 כו בסיון התשעא

הרב ליאור על מעצרו: "עלילה שפלה מאוד"
יחצ, צילום: יחצ

"תלמידי חכמים לא זקוקים לאישור משום קומיסר האם מותר לפרסם ספר תורה. זאת עלילה שפלה מאוד. תורת אמת לא זקוקה להסכמות מאף אחד", כך אמר אמש (ב') הרב דב ליאור, רבה של קריית-ארבע חברון, בכנס שנערך בישיבת "מרכז הרב" בהשתתפות מאות מתלמידיו, זאת לאחר שנעצר בשעות הצהריים לחקירת משטרה.

כפי שדווח בכיפה, הרב דב ליאור נעצר אתמול בשעת הצהריים לחקירת משטרה, זאת ככל הנראה בשל "הסכמה" שנתן ותמיכה שהביע בספר "תורת המלך". הרב ליאור נעצר על ידי המשטרה כשהיה ברכבו במחסום המנהרות בגוש עציון, בעת שהיה בדרכו לכנס רבנים ביישוב מגרון. כנגד הרב ליאור עומד צו מעצר של המשטרה, שהוצא לפני כארבעה חודשים - לאחר שסירב להופיע לחקירת משטרה בטענה כי מדובר ברדיפת רבנים וניסיון להשתקת דעת תורה.

"להאשים רבנים בהסתה לגזענות לקוח מעולם ברברי", קבע הרב ליאור בדבריו והוסיף כי "תלמידי חכמים הם אוהבי שלום וכל עיקרם לחנך את הדור למה טוב ומה רע. לחשוב שהם גזענים זו עלילה". עוד טען הרב ליאור בדבריו כי המעצר נגדו אינו אלא "התנפלות על תלמידי חכמים בניסיון להכפישם. כמה שינסו להדביר ולרדוף אנשי תורה - בסופו של דבר ייצא מזה טובה גדולה לכבודה של התורה וזה ידרבן את הדור הצעיר ללכת בדרכי תורה".

מוקדם יותר, שעות בודדות לאחר מעצרו של הרב ליאור, יצאו עשרות פעילי ימין להפגנות בירושלים ובקרית ארבע. הפעילים חסמו את הכניסה לירושלים בכביש מספר 1, כשאחרים הגיעו להפגין מול בית המעצר במגרש הרוסים. המפגינים התעמתו עם המשטרה בשני המוקדים ובסך הכל נעצרו במהלך היום 25 פעילים.