"תורתנו הקדושה אינה עומדת לחקירה"

הרב דב ליאור סירב להיחקר באשר לתמיכתו בספר "תורת המלך". לשכתו: "הרב מוכן ללכת לכלא ולא לשתף פעולה"

חדשות כיפה אורי פולק 09/08/10 00:00 כט באב התשע

"תורתנו הקדושה אינה עומדת לחקירה"
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

רבה של קריית ארבע, הרב דב ליאור, והרב יעקב יוסף, בנו של מנהיג ש"ס, מסרבים להיחקר במשטרת ישראל בעקבות ההסכמות אשר נתנו לספר "תורת המלך", מאת הרב יצחק שפירא. הרב ליאור זומן לחקירה שהייתה אמורה להתקיים הבוקר (ב), במשרדי היחידה הארצית לחקירת פשיעה בינלאומית, אך בחר שלא להגיע. הרב יוסף צפוי להיעדר ממועד חקירתו, שנקבעה למחר.

שני הרבנים אף פרסמו הערב גילוי דעת בעקבות סירובם לחקירה, בו הם טוענים כי "תורתנו הקדושה אינה עומדת לחקירה" וכי הם מסרבים בכל תוקף לשתף פעולה עם המשטרה בנושא. על-פי גילוי הדעת עליו חתומים השניים, "הניסיון למנוע מרבני ישראל להביע את דעתם, דעת תורה, על ידי הפחדות ואיומים - הינו מעשה חמור ביותר והוא לא יצלח. שלטון שנוהג כך מצטרף לשלטונות הרשע שגזרו על לימוד התורה והרימו יד כנגד תורת ישראל".

הרבנים קוראים "למחות על בזיון התורה ולצאת כנגד מעשי האלימות השלטונית וסתימת הפיות". בגילוי הדעת הם שבים ומצדיקים את ההסכמות שהעניקו לספרו של הרב שפירא, "תורת המלך", בו "מבוארים הדברים הפשוטים ש"הבא להורגך השכם להורגו" ושניתן לפגוע במי שמהווה "מגן אנושי" לאויבינו בכדי לשמור על חיי האזרחים והחיילים שלנו".


למסור את הכל למען התורה (צילום: אלנתן גוטווירט)



עו"ד יוסי דרמר, ראש לשכתו של הרב ליאור, מסר הערב לכיפה כי "הרב ליאור מסרב לשתף פעולה עם המשטרה, שכן מדובר בחקירה פוליטית. דעת תורה זה לא משהו שצריך להסביר אותו, או שהרב זקוק להתנצל עליו. הוא לא מפחד מהחקירה ולכן ימשיך להביע את עמדותיו". לדברי עו"ד דרמר, הרב ליאור מודע להשלכות מעשיו והוא אף "מוכן ללכת לכלא, למסור את הכל למען התורה".


ח"כ בן ארי: "רדיפה מהנוסח הקומוניסטי"

ח"כ מיכאל בן ארי ("האיחוד הלאומי") התייצב לימינם של שני הרבנים, באומרו הערב כי "מדובר ברדיפה מהנוסח הקומוניסטי. איש לא מעז לחקור שייחים ואימאמים או פרופסורים מהשמאל, המסיתים נגד מדינת ישראל בשם חופש הביטוי". גם תנועת "קוממיות" פרסמה תמיכה בהחלטת הרבנים, באומרה כי "אנו מכריזים על נאמנותנו אליהם ואל דברי תורתם. כנגד מערכת חוקתית מסולפת ומסלפת כעת הזאת, חשוב שיאמרו דברי אמת ובקומה זקופה. כתלמידים, מחזקים אנו את ידי רבותינו בעמידתם איתן".

כזכור, בשבוע שעבר נחקר במשטרה הרב יצחק גינזבורג, נשיא ישיבת "עוד יוסף חי" אשר ביצהר, הנמנה אף הוא על רשימת התומכים בספר. לפני כשבועיים פשטו שוטרים על ביתו של הרב שפירא ביצהר, החרימו פריטים ועצרו את הרב לחקירה תחת אזהרה, ממנה שוחרר עוד באותו יום.

חקירות המשטרה מתבססות על חשד להסתה לרצח וגזענות בחיבורו של הרב שפירא, "תורת המלך", בו כתב הרב בין היתר כי "כאשר אנו ניגשים לגוי שעובר על שבע מצוות והורגים אותו מתוך אכפתיות מקיום שבע המצוות - אין שום איסור בדבר". לדבריו, "בכל מקום שבו נוכחותו של גוי מסכנת חיי ישראל מותר להורגו, גם אם מדובר בחסיד אומות העולם והוא לא אשם בכלל במצב שנוצר".