הרב ליאור על הסכם גבעת האולפנה: "כניעה לטרור"

פרסום ראשון: הרב דב ליאור תוקף בחריפות את הסכם הפשרה שהוביל הרב מלמד בגבעת האולפנה וטוען כי הוא "נותן תאבון לרשעים". בהתייחס להפגנות נגד הרב מלמד, אמר: "לאנשים כואב, אז זועקים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 28/06/12 09:57 ח בתמוז התשעב

הרב ליאור על הסכם גבעת האולפנה: "כניעה לטרור"
יחצ, צילום: יחצ

פרסום ראשון: הרב דב ליאור, רבה של קריית-ארבע חברון, תקף אמש (ד') בחריפות את הסכם הפשרה שהוביל הרב זלמן ברוך מלמד, לפינוי מרצון של שכונת גבעת האולפנה בבית אל. בשיעור מצומצם שקיים ביישוב קדומים, שתוכנו מתפרסם לראשונה בכיפה, מתח הרב ליאור ביקורת על ההסכם ואף הפגין הבנה כלפי ההפגנות שקיימו פעילי ימין מול ביתו של הרב מלמד ביישוב בית אל.

בהתייחס להסכם אמר הרב ליאור כי "זה כניעה לטרור. זה רק נותן עוד תאבון לרשעים הללו שימשיכו להתנכל עוד ולעוד בתים בארץ ישראל. גם אם אי אפשר לנצח צריך לבזות את הגזירה הזאת ולא לשתף שום פעולה". הרב ליאור טען כי קידום ההסכם ויישומיו "רק מייקר ומאדיר את מערכת המשפט".

בהתייחס להפגנות שקיימו צעירים מהימין מול ביתו של הרב מלמד בבית אל, הפגין הרב ליאור הבנה לדברים ואמר כי "לאנשים כואב, אז הם זועקים". כשנשאל על ידי תלמידיו האם לא מדובר בביזיון התורה, להפגין מול תלמידי חכמים, אמר כי "כבוד תורה? כבודה של ארץ ישראל יותר חשוב!".

הרב ליאור השתתף עם הרב זלמן ברוך מלמד בתפילת ציבור שקיימו השניים בבית אל, רק בשבוע שעבר, מספר שעות לפני שאישר הרב מלמד את הסכם הפשרה. מוקדם יותר פרסם גילוי דעת הקורא לציבור להתפלל נגד הפינוי.