הרב מלמד: ההתלבטות קשה וכואבת, אין דרך לפתרון מושלם

בעצרת תפילה למען שכונת גבעת האולפנה בבית אל, אמר הרב זלמן ברוך מלמד כי "לאחר התייעצויות רבות הגענו למסקנה כי אף דרך לא מובילה לפתרון מושלם. רק באחדות נצליח"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 19/06/12 21:43 כט בסיון התשעב

הרב מלמד: ההתלבטות קשה וכואבת, אין דרך לפתרון מושלם
רבני דרך אמונה, צילום: רבני דרך אמונה

"קיימנו בימים האחרונים התייעצויות רבות והגענו למסקנה שאף דרך לא מובילה לפתרון מושלם. ההתלבטות הייתה קשה מאוד, עקרונית. כל הכרעה היא קשה וכואבת" - כך אמר הערב (ג') הרב זלמן ברוך מלמד, רב היישוב בית אל, בעצרת תפילה למען שכונת גבעת האולפנה שהתקיימה בבית אל. בעצרת השתתפו גם הרבנים שלמה אבינר ודב ליאור.

"התפילה היא לא רק על השכונה הזאת אלא על מקומות נוספים, שעליהם מונחת גזירה מהסוג הזה, ועוד מקומות שחשש שיהיו עליהם גזירות. עלינו להרבות בתפילה לפני שהחולה ייחלה, שאז התפילה יותר מועילה", כך אמר הרב מלמד. לדבריו, "התפילה היא בקשה מהקב"ה לשמור על היישובים".

הרב מלמד הסביר כי מצד אחד, גורמים בהתיישבות מבקשים "לפעול בצורה חריפה", ואחרים מבקשים "לפעול בצורה מתונה" - אבל לדבריו "כולם רוצים לטובה וליראת שמים. רק באחדות נצליח במגמה שלנו".

רב היישוב בית אל גינה בדבריו את הפגיעה ברכבו של זאב (זמביש) חבר ואמר כי מדובר ב"התנהגות בלתי ראויה". לדבריו, "אנחנו צריכים להתייחס בכבוד אחד כלפי השני, בכבוד הדדי ומתוך הבנה כי כולנו הולכים לאותה מטרה".

הרב ליאור אמר בעצרת כי "כשבאה אלינו גזירה או אסון אנחנו צריכים לחפש ולמצוא למה באה עלינו הגזירה הזו. אחת הסיבות העיקריות היא משום שיש חולשה של חלק גדול מעמינו במצוות יישובה של ארץ ישראל. שלום אמת, לו אנו שואפים, לא יגיע על ידי ויתור על חלקי ארצנו".