הרב ליאור נפרד מהיישוב קריית ארבע: לא נוטש את המערכה על ארץ ישראל

במכתב ששלח לתושבי קריית ארבע, נפרד הרב דב ליאור מהתושבים, שאת חלקם הוא מכיר במשך שנים רבות, והבהיר: "אינני נוטש חס וחלילה את המערכה על ארץ ישראל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/11/14 17:28 כה בחשון התשעה

הרב ליאור נפרד מהיישוב קריית ארבע: לא נוטש את המערכה על ארץ ישראל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בתוך 38 שנות כהונה כרב העיר קריית ארבע, שלח הרב דב ליאור מכתב לתושבי היישוב בו נפרד מהם והסביר מדוע הוא עוזב את היישוב.

כזכור, לפני מספר שבועות נחשף ב'כיפה' כי בתום 38 שנים בתפקיד רב העיר קריית ארבע, הרב דב ליאור עוזב את תפקידו, ועובר להתגורר בשכונת בית אורות במזרח ירושלים.

במכתב ששלח לתושבים סקר הרב את שנות עבודתו לפני מעברו לקריית ארבע, וסיפר כי "מאז שנת תשל"ב מילאתי בפועל את תפקיד הרב, בשנת תשמ"ז הוכתרתי רשמית כרבה של קריית ארבע-חברון".

"בשנים אלו נצרו ביני ובין התושבים יחסי קרבה ושותפות עמוקים. יחד התנסינו בתלאות ובמצוקות הרבות שבאו עלינו מידי המרצחים הערביים, שמחנו יחדיו בגידולה של הקריה ובהרחבת הישוב היהודי בחברון, השתתפתי עמכם בשמחות הפרטיות של לידות, חתונות ובשמחות הציבוריות".

"החודש הגעתי לגיל הפרישה ועל פי הוראת המשרד לענייני דת (הטעות במקור ח"ג) עלי לעזוב את תפקידי", מספר הרב ליאור. "אישית, לא אוכל לומר כמו כלב בן יפונה 'ככחי אז וככחי עתה' ועם כל הקושי והצער הנובעים מצעד זה, כותב המהרש"א: 'הכרח לא יגונה' ועלי להיפרד מכם".

"עם שחרורי מעול הרבנות", ממשיך הרב ומסביר מדוע החליט להעתיק את מקום מגוריו, "החלטתי לעלות לירושלים ולהתיישב בשכונה החדשה 'בית אורות' וזאת כדי לאפשר לרב החדש שיבחר לפעול בחופשיות בלי שום חשש של התערבות כלשהי מציד".

"אינני נוטש חס וחלילה את המערכה על ארץ ישראל", מפריך הרב ליאור את תקוותיהם של פעילי השמאל, "אני מקווה שישיבתי ב'בית אורות' תחזק את עמידתנו בשערי ירושלים. אני מתפלל שאזכה בשנים הבאות עלינו לטובה לעסוק בתורה, ללמוד וללמד, לשמור ולעשות ולקיים", חתם הרב ליאור את מכתבו.

המכתב המלא: