הרב ליאור לבית היהודי: בנט אינו מייצג את דעת הסיעה

הרב דב ליאור ממשיך לתקוף את יו"ר "הבית היהודי": בפגישה עם חברי "תקומה" הוא גינה את המפגש בין בנט לתנועה הקונסרבטיבית ואמר כי "לא יתכן שהבית היהודי תהיה שותפה לאמירות כאלה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 11/07/13 10:12 ד באב התשעג

הרב ליאור לבית היהודי: בנט אינו מייצג את דעת הסיעה
יחצ, צילום: יחצ

הרב דב ליאור, רבה של קריית-ארבע חברון, ממשיך לתקוף את התנהלותו של יו“ר ”הבית היהודי“, השר נפתלי בנט. בפגישה שהתקיימה השבוע בביתו של הרב ליאור, בה השתתפו חברי ”תקומה“ המשמשים כח“כים מטעם ”הבית היהודי“, תקף הרב את התנהלותו של בנט, גם על רקע פגישתו שהתקיימה לאחרונה עם התנועה הקונסרבטיבית.

בפגישה השתתפו השר אורי אריאל, סגן שר הדתות אלי בן דהן, זבולון כלפה ואורית סטרוק. ”נעשים דברים בתחומים תורניים מובהקים, ללא כל התייעצות ובניגוד גמור לדעתם של רבנים. ברור שמה שהכריז בנט אינו דעת הסיעה וגם לא דעת רוב חברי הסיעה. צריך לעשות דיון בקרב חברי הסיעה על אמירות כאלו“, אמר הרב ליאור.

כמו כן, הרב ליאור מתח ביקורת על פגישה שקיים בנט עם התנועה הקונסרבטיבית ואמר: ”התנועה הקונסרבטיבית גורמת נזק רב בארץ ובתפוצות לעולם היהדות ולא יתכן כי מפלגת הבית היהודי תהיה שותפה לאמירה כאילו תנועה זו הנה שווה בין שווים בתוך היהדות“.

מ"הבית היהודי" נמסר בתגובה לכיפה: "השר בנט נפגש במסגרת תפקידו כשר התפוצות עם כל יהודי העולם ומנסה לקרבם לישראל ולפעול למניעת התבוללות, גם אם אינו מסכים איתם, וכך יש לנהוג. אנו מכבדים את זכותו של הרב להביע את דעתו".