הרב ליאור: הבעיות במדינה נובעות מחולשתו של הציבור הדתי

רבה של קריית ארבע-חברון טוען כי צביון המדינה תלוי במעשיו של הציבור הדתי. "עלינו להגביר את החינוך לתורה ולאמונה – כך ישתנו הדברים"

חדשות כיפה אורי פולק 04/05/11 00:00 ל בניסן התשעא

הרב ליאור: הבעיות במדינה נובעות מחולשתו של הציבור הדתי

"יש להבחין בין היחס למדינה ובין המדיניות שמנהלים אותה בפועל. עצם הקמת המדינה יש בה קידוש שם שמים. מדובר בתהליך של אתחלתא דגאולה שהתחיל אמנם לא לפי המצופה שלנו, אנו ציפינו ליותר, אולם זה בא כך כתוצאה מהחולשות של הציבור הדתי" - כך טוען רבה של קריית ארבע-חברון, הרב דב ליאור, בהתייחס ליום העצמאות שיתקיים בשבוע הבא.

הרב ליאור מסביר כי "אם הציבור הדתי היה עולה בהמוניו לאחר הצהרת בלפור, כל צביונה של המדינה היה שונה לגמרי. הרי שאנחנו צריכים לבוא בטענות אל עצמנו ולא אל מישהו אחר". הוא מסביר כי "על עצם הקמת המדינה אנו חייבים להודות לקב"ה. אמנם יש לנו בעיה עם המדיניות, אלה הם תופעות שליליות שהשליטים עושים. אך אין זה אומר שעצם תקומת המדינה אינה מעשה ה' לטובת עם ישראל".

לדבריו, "עצם תקומת מדינת ישראל - שעם ישראל יכול לחיות בארץ ולקיים את מצוות יישוב הארץ, מתלווים לזה תופעות חמורות של חולשה - שלא נוהגים לפי התורה. האם בגלל זה נשלול את כל הקמת המדינה? מה עדיף, שנחזור לגלות לחיות על יד אושוויץ עוד פעם? זה מה שיפתור לנו את הבעיה?".

הרב ליאור מסביר כי הדרך לתיקון המדינה מתחיל מתוך הציבור הדתי לאומי. "עלינו להגביר את החינוך לתורה ולאמונה, לאהבת תורתנו הקדושה ולאהבת הלאום וארצנו הקדושה - כך ישתנו הדברים". לטענתו, כבר כיום יש שינוי, אותו הוא מגדיר כ"התעוררות לתשובה". "אפילו בקיבוצים שבעוטף עזה שהיו מפגינים בכל שבת "די לכיבוש", חלק גדול מהם מבין שזו הייתה טעות להחריב את חבל הארץ הזה", מציין הרב ליאור.