הרב ליאור בפניה נוספת לח"כים: קבלת חוק גיור - חציית קו אדום

על רקע התקדמות הדיון הציבורי וההיערכות לחוק הגיור, שיגר הרב דב ליאור, מכתב לחברי הכנסת של תקומה. "אין לקבל שינויים בנוסח הצעת החוק, שיגבילו את שליטתה של הרבנות הראשית במערך הגיור"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/06/14 18:54 יד בסיון התשעד

הרב ליאור בפניה נוספת לח"כים: קבלת חוק גיור - חציית קו אדום
לשכת הרב דב ליאור, צילום: לשכת הרב דב ליאור

לקראת התקדמות הדיון הציבורי וההיערכות לחוק הגיור במושב ה קיץ של הכנסת, שיגר היום (ה') הרב דב ליאור רבה של קרית ארבע חברון, מכתב המופנה לחברי הכנסת של תקומה וכן לחברי המרכז של תקומה. במכתב קורא הרב ליאור לחברי הכנסת "עמדו איתנים בעניין הגיור ותפעלו לחיזוק וביסוס מעמדה של הרבנות הראשית כבעלת הסמכות הבלעדית לעניין גיור".

יצוין כי לאור החשיבות שרואה הרב ליאור בנושא זה, פנה הרב לראשונה במפתיע ושלח העתק של המכתב גם אל כל חברי מרכז תקומה ולא רק לחברי הכנסת, כמו כן, פונה הרב ליאור גם לחברי המרכז החדשים שנכנסו למרכז תקומה כחלק מתהליך ביסוסו של המרכז. הרב ליאור פועל באופן זה, בשל הלחצים אדירים המופעלים על חברי הכנסת להתפשר בעניין זה וגיבויים של חברי המרכז וחברי הכנסת זה לזה, יקל על עמידתם האיתנה בעניין.

"במשך כמה חודשים עמדנו בקשר עם סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהאן, בנוגע לחוק הגיור והנקודה העיקרית הייתה כי הגורם המרכזי והיחיד שירכז את כל נושא הגיור במדינת ישראל ויפקח עליו, הוא הרבנות הראשית לישראל והעומדים בראשה".

בהמשך מתייחס הרב וקובע כי: "קבלתה של כל נוסחה אחרת לחוק הגיור, או הכנסת שינויים בנוסח הצעת החוק הממשלתית, שיגבילו את שליטתה של הרבנות הראשית במערך הגיור, תהווה חציית קו אדום אותה לא נוכל לקבל".

יש לציין כי בפורומים ציבוריים ורבניים שונים שהתקיימו לאחרונה בעניין זה, הביע הרב ליאור את דעתו כי היות ונשמעות דעות שונות בין הרבנים בעניין הגיור, קבלת מצוות, גיור קטינים וכו', קשה לחברי הכנסת לקבל החלטה בעניין. "עלינו לפנות אל הרבנות הראשית שהיא לעולם הסמכות המכריעה בענייני המדינה, ולקבל את הכרעתם של הרבנים הראשיים בנושא", קובע הרב.