הרב ליאור בהתקפה הלכתית על השירות המשותף בצה"ל

הרב דב ליאור, רבה של קריית-ארבע חברון, פוסק לתלמידיו שלא לפקד על חיילות במסגרת שירותם הצבאי. כמו כן פוסק הרב ליאור לתלמידים: "צאו מאירועים הכוללים שירת נשים"

חדשות כיפה אורי פולק 06/11/11 12:22 ט בחשון התשעב

הרב ליאור בהתקפה הלכתית על השירות המשותף בצה"ל
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

הרב דב ליאור, רבה של קריית-ארבע חברון, פוסק לתלמידיו לנקוט צעדים מעשיים כדי לפעול נגד השירות המשותף בין חיילים לחיילות בצה"ל. בפסיקותיו ההלכתיות, שנמסרו לתלמידיו בישיבת "ניר" ופורסמו גם במסגרת תוכנית הרדיו שלו בערוץ 7, אוסר הרב ליאור על תלמידיו מלפקד על חיילות בצה"ל או להשתתף באירועים הכוללים שירת נשים.

בתשובה לשאלת תלמידו המתגייס לצה"ל ומעוניין לשרת בתפקיד פיקודי ביחידה אשר משרתות בה גם חיילות, טוען הרב ליאור כי שירות זה אסור הלכתית. "מבחינת גדרי צניעות, ודאי שפיקוד על בנות נוגד את התורה", קבע הרב ליאור בתשובתו, שקרא לתלמידיו שלא להתגייס לתפקידים הכוללים פיקוד על חיילות.

גם בסוגיה הציבורית סביב השתתפותם של חיילים דתיים באירועים הכוללים שירת נשים בצה"ל, סוגיה שהגיעה לשיאה בהדחתם של צוערים דתיים מבה"ד 1 לאחר שסירבו להשתתף באירוע שכלל שירת נשים, פסק הרב ליאור לתלמידיו כי עליהם שלא להשתתף באירועים מהסוג הזה. "תמצא תרוץ טוב כדי לצאת לפני שירת הנשים", פסק הרב ליאור. בתשובתו לחייל אמר לו הרב ליאור כי הוא "לא חייב הסברים לאף אחד למה פתאום אתה צריך לצאת".