הרב ליאור ב"בית המכפלה": יישר כח על התעוזה והגבורה

הרב דב ליאור הגיע לחזק את המשפחות שנכנסו אמש ל"בית המכפלה" שבחברון. "קיומו של עם ישראל מותנה בזיקתו לארץ. מי שאומר אחרת, אומר דברים בטלים", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 29/03/12 16:36 ו בניסן התשעב

הרב ליאור ב"בית המכפלה": יישר כח על התעוזה והגבורה
יחצ, צילום: יחצ

הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע, הגיע היום (ה') ל"בית המכפלה" אליו נכנסו תושבי חברון הלילה, על מנת לחזק את יושבי הבית. הרב ליאור אמר לדיירים כי הוא "שמח על עצם השמועה ששמעתי, שיהודים רכשו בית בעיר האבות. יישר כח גדול למשפחות שהייתה להם התעוזה והגבורה לעזוב מקום אחר ולהתיישב פה".

עוד אמר הרב ליאור כי "צריך לדעת שהחשיבות הזאת גולשת מעל העניין הפרטי, יש בזה שליחות לאומית.... ככל שהעמקתנו בארץ ישראל יותר חזקה, זה בסופו של דבר יבטיח את השלום והביטחון לכל עמנו".

"אי אפשר להפריד את עם ישראל מארץ ישראל", הוסיף הרב ליאור, שציין כי "יש כאלה שאומרים שאנחנו צריכים צריך להציל את עם ישראל לפני ארץ ישראל - אך אלה דברים בטלים, קיומו של עם ישראל מותנה במידת זיקתו לארץ. ברוך השם אתם זוכים להיות השלוחים של עם ישראל".

גם חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן ארי הגיעו לביקור ב"בית המכפלה", ממנו בחרו לפנות לכוחות הביטחון כדי "שלא יפגעו בזכות הקניין מגנים בחריפות התבטאויות של גורמים עלומי שם, שביקרו את המתיישבים על עצם המעשה הציוני הבסיסי ועל העיתוי האומלל יום לפני 'יום האדמה'".

כפי שדווח בכיפה, עשרות מתיישבים מחברון נכנסו אמש לבית שנרכש על ידם בסמוך לחניון מערת המכפלה, זאת למורת רוחם של גורמים בצה"ל שטענו כי מדובר ב"פרובוקציה מיותרת". אל המקום, שנקרא בפי המתיישבים "בית דיירי המכפלה", נכנסה קבוצת תושבים שהציגה לכוחות הביטחון מסמכים המעידים על רכישת הבית. "ברוך השם זכינו להמשיך את מפעלו של אברהם אבינו שקנה את מערת המכפלה לפני כ-4000 שנה", אמרו המתיישבים, "היום, אנו, בניו, ממשיכים בדרכו וקונים בית באותו המקום ומרחיבים את אחיזת הבנים בעיר האבות".