עשרות מתיישבים בחברון נכנסו ל"בית המכפלה"

ללא אירועים חריגים, נכנסו המתיישבים אל הבית שנרכש על ידם בסמוך לחניון מערת המכפלה. צה"ל: מדובר בפרובוקציה. המתיישבים: רכשנו את הבית בכסף מלא, נמשיך האחיזה בעיר האבות

חדשות כיפה אורי פולק 29/03/12 09:56 ו בניסן התשעב

עשרות מתיישבים בחברון נכנסו ל"בית המכפלה"
באדיבות מתיישבי בית דיירי המכפלה, צילום: באדיבות מתיישבי בית דיירי המכפלה

עשרות מתיישבים מחברון נכנסו אמש (ד') לבית שנרכש על ידם בסמוך לחניון מערת המכפלה, זאת למורת רוחם של גורמים בצה"ל שטענו כי מדובר ב"פרובוקציה מיותרת".

אל המקום, שנקרא בפי המתיישבים "בית דיירי המכפלה", נכנסה קבוצת תושבים שהציגה לכוחות הביטחון מסמכים המעידים על רכישת הבית. "ברוך השם זכינו להמשיך את מפעלו של אברהם אבינו שקנה את מערת המכפלה לפני כ-4000 שנה", אמרו המתיישבים, "היום, אנו, בניו, ממשיכים בדרכו וקונים בית באותו המקום ומרחיבים את אחיזת הבנים בעיר האבות".

המתיישבים קראו לממשלה "לעודד ולהרחיב את המשך ההתיישבות בקרית ארבע חברון עיר האבות על ידי גאולת בתים וקרקעות נוספים".

(צילום: באדיבות מתיישבי בית דיירי המכפלה)

ח"כ מיכאל בן ארי אמר בעקבות הכניסה לבית בחברון כי "הגיע הזמן לחזור לכל הבתים בעיר האבות שנגזלו על ידי האויב. אם מדברים על שלטון החוק הצעד הכי בסיסי הוא לאפשר ליהודים בחברון לחזור לעשרות בתים ששיכים לקהילה היהודית".

גם ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, חברי הכנסת זאב אלקין ואריה אלדד, ציינו כי הם "מברכים את מתיישבי חברון עם כניסתם ל'בית המכפלה'. השדולה מזכירה לראש הממשלה כי הוא מחויב לבניין חברון לאור החלטת הממשלה בראשותו לפעול לקיומו בטחונו וביסוסו של הישוב היהודי בחברון וקוראת לו לסייע למתיישבים ולא להערים קשיים בדרכם".